نسخه چاپی

تغییر آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت

عکس خبري -تغيير آيين‌نامه داخلي مجمع تشخيص مصلحت

فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت، خون تازه‌ای در این نهاد تزریق كرد كه باعث می‌شود با نشاط راه خود را ادامه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قرار است بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در آئین‌نامه داخلی مجمع تغییری برای چگونگی رأی گیری ایجاد شود.

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت، اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت جایگاه مجمع بود که ترکیبی از نخبگان کشور و کسانی است که مسئولیت اجرایی داشته و کار کارشناسی کرده‌اند از این رو فرمودند به اهمیت این نهاد توجه شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری توصیه کردند نقطه نظرات مطرح شده در مجمع کارشناسی باشد و برای تسهیل مشکلات اجرایی در کشور گام بردارند.

مظفر تأکید کرد: فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت، خون تازه‌ای در این نهاد تزریق کرد که باعث می‌شود با نشاط راه خود را ادامه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حل معضلات و مشکلات کشور از وظایف مهم مجمع تشخیص است، تصریح کرد: البته مشکلاتی که از طریق رهبری به مجمع منتقل شود مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: طبیعی است در برخی اختلافات مجلس و شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مورد توجه قرار گیرد اما مصلحتی که رهبری فرمودند باید مورد تأکید اکثریت اعضای مجمع باشد و در عین حال متناسب با شرایط و مشکلات جامعه باشد.

مظفر با اشاره به توصیه امام راحل به شورای نگهبان، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: ایشان به مجلس توصیه می‌کردند که در تصویب قانون، شرع و قانون اساسی را مورد توجه قرار دهند و در عین حال به شورای نگهبان نیز تذکر می‌دادند که بر اساس اضطرار‌ها و مشکلات خاص کشور نظر خود را اعلام کنند که مبتنی بر تلفیق شرع، قانون و مصلحت باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند مجمع تشخیص مصلحت به شرع و قانون اساسی توجه کند و از سویی دیگر مشکلات کشور نیز مدنظر آنها باشد تا تصمیمات حکیمانه‌ای اتخاذ شود.

وی با اشاره به بخش دیگری از توصیه‌های مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تأکید معظم‌‌له بر این بود که رای‌گیری در مجمع متفاوت باشد بهتر است یعنی در مسائل همچون تغییر سیاست‌های کلی، نظر اکثریت می‌تواند ملاک قرار گیرد.

* تغییر در آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام

مظفر بر همین اساس افزود: نظر رهبر معظم انقلاب این بود که در جایی که مصلحت‌اندیشی مورد توجه است اکثر اعضا باید رأی به مصلحت داده و حداقل ۲/۳ اعضا باید این مصلحت را مورد تأکید قرار دهند تا از اتفاق آرای بیشتری برخوردار باشند از این رو قرار است در آئین‌نامه داخلی مجمع تغییری برای چگونگی رأی گیری ایجاد شود.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...