نسخه چاپی

قرضاوی: شیخ الازهر توبه كند!

عکس خبري - قرضاوي: شيخ الازهر توبه کند!

یوسف القرضاوی رئیس تشكل موسوم به "اتحادیه علمای مسلمان" در ادامه فراخوان مسئولین و سران جهان عرب به "توبه"، شیخ الازهر را نیز به توبه و پس گرفتن سخنان خود فراخواند.

به گزارش نما به نقل از العالم، قرضاوی در نگارشی که در پایگاه رسمی خود در اینترنت قرار داد، آورده است: احمد الطیب (شیخ الازهر) را فریب دادند، به طوری که تصور کرد ضرر و زیان "کودتا"ی نظامی کمتر از مخالفت با اعتراضات مردمی و حمایت از اخوان المسلمین است. شیخ الازهر فریب خورد و گمان کرد تایید این "کودتا" ی نفرت انگیز (برکناری محمد مرسی رییس جمهور مصر توسط ارتش) آثار سوء کمتری نسبت به مخالفت با آن دارد. در واقع او اعتراف می کند که کودتا ضررهایی در پی داشته اما گمان می کند ضرر و فساد آن کمتر از اعلام مخالفت با آن است و از مواضع او به خوبی پیداست که او به دلیل جلوگیری از ریخته شدن خون مردم این امر را تایید کرده است.

وی که به مفتی دربار قطر و "مفتی ناتو" شهرت دارد، ادامه داد: شیخ الازهر فریب خورد، همانطور که باقی موافقان با برکناری مرسی فریب خوردند . اینها کسانی هستند که ژنرال سیسی، فرمانده ارتش مصر، آنان را به خدمت گرفته تا به مصری ها و همه دنیا ثابت کند اقدامات ارتش براساس خواست ملت صورت گرفته است.

قرضاوی افزود: آیا این اقدام مانع ریخته شدن خون مردم شد یا خون های بیشتری را هدر داد؟ کشور با ثبات شد یا ملتهب؟ آیا سرکوب نتیجه ای جز خفقان در بر داشت؟ آیا اقدامات نیروهای امنیتی با کمک مشتی اراذل و با پشتیبانی نیروهای پلیس و زره پوش های ارتش و تعرض به مسلمانان، شیخ الازهر را راضی کرده است؟ آیا عاقبت هم رکاب شدن با مفسدان چیزی جز تباه کردن دین بخاطر دنیاست؟

وی همچنین گفت: ما از شیخ الازهر می خواهیم در تشخیص خود بازنگری کند و به خطای خویش اعتراف نماید و از برادران دانشمند خود روی نگرداند و باز به سوی آنها بازگردد؛ باشد که خداوند گناهان او را در ریخته شدن خون بیگناهانی که در پی تفویض قدرت از جانب او به سیسی در این ماه مبارک قربانی شدند، مورد مغفرت قرار دهد.

یادآور می شود، قرضاوی تا کنون بارها درباره قضایای متعدد فتوایی در موافقت صادر کرده و پس از مدتی با آن امر مخالفت نموده و از این رو از وی خواسته شده که در اجتهادهای خود بازنگری کند.

قرضاوی چندی پیش از مسلمانان جهان خواسته بود که به مصر بروند و در آنجا شهید شوند. وی همچنین از مفتی های طرفدار جنگ داخلی و کشتار مردم سوریه است و گروه های مسلح را از کشورهای عربی برای جنگ در سوریه و کشتار مردم این شکور تشویق می کند.

۱۳۹۲/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...