نسخه چاپی

زائران هزینه اضافی پرداخت نمی كنند

رئیس سازمان حج و زیارت در واكنش به اعتراض برخی زائران گفت: این سازمان از زائران پول اضافه نمی گیرد آنها فقط هزینه ما به تفاوت اقامت خود را می پردازد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی د در خصوص دلایل لغو شدن برخی کاروانهای حج و انتقال زائران به کاروانهای دیگر گفت: بعد از کاهش 20 درصدی سهمیه حج از سوی عربستان ما باید کارهایی را انجام می دادیم، ضمن آنکه باید در نظر گرفت امسال سازمان حج و زیارت 3 بار عملیات حج را برنامه ریزی کرده است، یک بار بر اساس جمعیت 75 هزار نفری کل عملیات برنامه ریزی شد ولی پس از مذاکره با عربستان و توافق روی 80 هزار نفر بار دیگر برنامه ریزیها روی این تعداد زائر انجام شد سپس عربستان کاهش 20 درصدی را اعمال کرد و ما دوباره مجبور به برنامه ریزی شدیم.

وی در ادامه افزود: ما برای 80 هزار نفر زائر ایرانی در بازار رقابتی عربستان سعودی بهترین هتل ها را اجاره کردیم، اما یک باره با کاهش 20 درصدی مواجه شدیم در حالی که همه قرار دادها بسته شده بود حالا باید کاری می کردیم که با کمترین خسارت مالی این قرار داد ها فسخ شود ولی مالکان هتل ها زیر بار این موضوع نمی رفتند و خیلی از کشورها نسبت به این شرایط معترفند چون خسارت سنگینی به آنها وارد شده است ما هم نمی خواستیم مثل آنها متحمل چنین خسارتی شویم.
موسوی به لغو 20 درصد قرار داد سازمان حج و زیارت ایران با هتل های سعودی اشاره کرد و گفت: ما با تلاش شبانه روزی و بدون اینکه یک ریال از زائر گرفته شود این قرار دادها را لغو کردیم اما حالا احتمال دارد با این حذف، زائری که قبلا در هتل درجه 3 بوده است به هتلی با درجه ای بهتر منتقل شود و یقینا زائر هزینه ای را به عنوان مابه التفاوت هتل باید بدهد.
وی تأکید کرد: ما هزینه ای را از زائر برای این جابجایی نمی گیریم فقط مابه التفاوت درجه هتلی را که بخاطر 20 درصد کاهش اتفاق افتاده است دریافت می کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت در توضیح بیشتر گفت: فرض کنید شما به عنوان زائر در هتل های درجه 3 بوده اید و آن هتل جزو 20 درصد هتل های لغو قرار داد باشد در این شرایط هتل زائر تغییر و ممکن است یک تا 4 رتبه تغییر درجه داده باشد و در این صورت مابه التفاوت هزینه هتل باید پرداخت شود.
وی درباره از دست رفتن استعلامات مالی برخی زائران و فرصت انجام اعمال حج واجب در سال جاری با توجه به این اقدام سازمان حج و زیارت بیان کرد: درحالی که عربستان 20 درصد از سهمیه همه کشورها را کم کرده، سازمان حج و زیارت چه کری می تواند انجام دهد اما زائر مطمئن باشد سهمیه اش برای سال آینده محفوظ است درهر حال این وضعیتی است که در مقابل ما قرار دارد و همه ی ما باید با هم همکاری داشته باشیم.
دکتر موسوی خاطر نشان کرد: اگر هزینه حجاج ایرانی را با سایر کشورها مقایسه کنید اختلاف زیادی را می بینید.

۱۳۹۲/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...