نسخه چاپی

حذف 4 صفر پول درانتظارامضای احمدی‌نژاد

عکس خبري -حذف 4 صفر پول درانتظارامضاي احمدي‌نژاد

طرح حذف چهار صفر پول ملی كه 15 بهمن ماه سال گذشته در كمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده بود، با گذشت بیش از 65 روز هنوز مورد تائید و امضای احمدی نژاد رئیس جمهور قرار نگرفته است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در پیام نوروزی سال 87 خود از طرحی به نام اصلاح نظام ارزشگذاری پول ملی پرده برداشت که در قالب 7 طرح تحول اقتصادی مطرح شد و بر اساس آن طرح حذف صفرهای پول ملی کلید خورد.

پس از بررسی های لازم برنامه کلی حذف 4 صفر پول ملی برای اولین بار در تاریخ 19 تیرماه سال گذشته در هیات دولت تصویب شد تا اقدامات اجرایی برای این اصلاح بزرگ ساختاری آغاز شد.

پس از این مصوبه، گروه های کاری تخصصی ( اقتصادی، حقوقی ، حسابداری ، فنی و پشتیبانی ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، ‌رایانه ای، تنظیم قیمت ها ) با مسئولیت معاونت اقتصادی در بانک مرکزی جهت بررسی و برنامه‌ریزی عملیاتی در زمینه های اجرایی برنامه اصلاح واحد پول ملی تشکیل شد. نتیجه بررسی گروه های کاری مذکور در کارگروه طرح "اصلاح پول ملی " ارایه و سازگاری های لازم جهت روان سازی امور اجرایی در آن لحاظ گردید.

در این راستا و با توجه به لزوم اعمال اصلاحاتی در زمینه قانونی و در رابطه با موضوع واحد پول ملی ، متعاقب فعالیت های انجام شده ، لایحه قانونی مربوطه تهیه و در کارگروه " اصلاح پول ملی " مطرح و نهایتا به کارگروه تحولات اقتصادی ارجاع گردید. پس از مذاکرات مفصل در جلسات کارگروه تحولات اقتصادی متن مزبور پس از اعمال اصلاحات ، نهایی و به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده شد. سپس در جلسه مورخ 15 بهمن ماه 90 کمیسیون اقتصادی دولت که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و باحضور رییس کل بانک مرکزی و سایر اعضای کمیسیون تشکیل شد، متن لایحه مجددا بررسی و ضمن اعمال برخی اصلاحات نهایی شد و نسخه نهایی در اختیار رییس جمهور قرار گرفت.

مقرر گردید پس ازتایید و امضای رئیس جمهور لایحه مزبور جهت طی مراحل لازم و تبدیل شدن به قانون ، به مجلس شورای اسلامی تقدیم و پس از تایید و تصویب نمایندگان مجلس، الزام اجرایی به خود بگیرد.

بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که در لایحه مذکور ، زمان شروع طرح ابتدای سال 1393 در نظر گرفته شده است.

اکنون با گذشت 65 روز از تائید نهایی طرح در کمیسیون اقتصادی دولت، هنوز این طرح به تائید رئیس جمهور نرسیده است.

۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...