نسخه چاپی

نماینده ویژه در گمرك مستقر شدند/ ترخیص دارو آغاز شد

از امروز ۱۲ مردادماه نمایندگان وزارت صنعت، وزارت بهداشت، بانك مركزی و گمرك به منظور نظارت بر نحوه ترخیص دارو و كالای اساسی در گمرك مستقر شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، طبق اعلام بانک مرکزی از امروز نمایندگان ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، بانک مرکزی و گمرک به منظور بازدید چگونگی ترخیص دارو و کالای اساسی در گمرک مستقر شدند.

بعد از آنکه دپوی کالای اساسی و دارو در گمرک با اعتراض دستگاه‌های مختلف و سرانجام با دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی و وزارت بهداشت همراه شد صبح روز چهارشنبه ۹ مردادماه جلسه‌ای اضطراری در ساختمان میرداماد بانک مرکزی تشکیل شد.

طبق اخباری که از جلسه اضطراری بانک مرکزی با مسئولان وزارت بهداشت و گمرک جمهوری اسلامی ایران بیرون آمد قرار است از امروز (شنبه ۱۲ مردادماه) ترخیص دارو و کالاهای اساسی با حضور نمایندگان این دستگاه‌ها در گمرک آغاز شود.

براساس این گزارش، طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر "عدم ترخیص دارو و کالای اساسی از گمرک به‌خاطر مشکلات ارزی" سوژه اول تمام رسانه‌ها محسوب می‌شد و در مقابل مسئولان مربوطه در بانک مرکزی توجیهات خاصی را درباره ممانعت از ترخیص این محصولات اعلام می‌کردند.

محمود بهمنی سکاندار فعلی بانک مرکزی بارها در سخنانی علت جلوگیری از ترخیص دارو و کالاهای اساسی را حفظ بیت‌المال عنوان کرده و گفته بود: اجازه نمی‌دهیم با ترخیص دارو و کالای اساسی با ارز ۱۲۲۶ تومان بیت المال به هدر رود.

البته ممانعت بانک مرکزی از ترخیص دارو و کالاهای اساسی از گمرک موجب شد تا محمدرضا نادری معاون امور گمرکی گمرک شخصاً وارد عمل شود و با قبول مسئولیت نسبت به ترخیص دارو از فرودگاه امام خمینی اقدام کند. نادری می‌گوید: فقط به‌خاطر جان بیماران شخصاً دستور دادم که ۵۰ درصد از داروها از گمرک از ۷ مردادماه ترخیص شوند.

بانک مرکزی اعلام کرده است که به‌منظور رفع مشکلات مربوط به واردکنندگان کالاهای واردشده در گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) از روز شنبه مورخ دوازدهم مردادماه به‌مدت یک هفته نمایندگان «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ، «وزارت صنعت ، معدن و تجارت» ، «گمرک» و «بانک مرکزی» در محل حضور خواهند داشت تا نسبت به رفع مشکلات مربوط به واردات داروهای مورد اشاره هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم، براساس توافق صورت گرفته بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت اعلام شده که مشکلات ترخیص دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از روز شنبه دوازدهم مرداد ماه مرتفع خواهد شد. به همین منظور قرار است نمایندگان بانک مرکزی، وزارت بهداشت و گمرک در گمرک فرودگاه امام خمینی مستقر شوند.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...