نسخه چاپی

لازمه مذاكره یك اقدام عملی از سوی آمریكا است

"عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی" گفت: اگر یك اقدام عملی از سوی دولت آمریكا برای جلب اعتماد ایران برداشته شود قطعا جمهوری اسلامی ایران هم در اظهارنظرها و تصمیم گیری‌ها نسبت به آمریكا با ملایمت بیشتری قدم برمی‌دارد.

به گزارش نما، غضنفر ركن‌آبادي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه خواسته‌های یک جانبه دولت آمريکا مانع اصلي مذاکره بين دو کشور است، تصريح کرد: ايجاد يک وضعيت متعادل که در آن منافع دو طرف در نظر گرفته شده باشد جزو ملزومات مذاکره است، اما دولت آمریکا نه تنها اقدام عملي‌اي در این زمینه انجام نداده، بلکه هر روز تحريم جديدي را براي ايران مطرح مي‌کند.

وي با اشاره به بلوکه شدن حدود 14.5 ميليارد دلار دارائي ايران در آمريکا افزود: جمهوري اسلامي از اوايل انقلاب درصدد آزادي اين دارایی‌های بلوکه شده بود، اما دولت آمريکا هيچ اقدامي در اين زمينه انجام نداد، بنابراين اگر دولت آمريکا در اين زمينه اقداماتي را انجام مي‌داد، قطعا جمهوري اسلامي ايران هم در قبال اين مسئله اقدام عملي فضا را براي مذاکره مهيا مي‏‌کرد.

رکن‌آبادي تصريح کرد: اگر يک اقدام عملي از سوي دولت آمريکا براي جلب اعتماد ايران برداشته شود قطعا جمهوري اسلامي ايران هم در اظهار نظرها و تصميم گيري‌ها نسبت به آمريکا با ملايمت بيشتري قدم برمي‌دارد تا زمينه براي مذاکره و روابط دو کشور آماده شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي در پایان به مسئله تحريم‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار دولت تدبير و اميد مبنی بر شفاف سازی در عرصه بین الملل، امید است در صورت تحقق این امر در مذاکرات گشايشي صورت گرفته تا زمینه برای کاهش تحريم‌ها آماده شود.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...