نسخه چاپی

دولت یازدهم برای اصلاح بودجه باید دست به كار شود

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینكه اگر دولت جدید بخواهد قانونی عمل و در آمدها و هزینه های كشور را واقعی كند نیاز به اصلاح بودجه دارد، گفت: درآمدهای قانون بودجه ۹۲ تحقق نمی یابد و امكان تخصیص هزینه هاِ آن نیز وجود ندارد.

عزت الله یوسفیان ملا، با بیان اینکه اگر دولت جدید بخواهد قانونی عمل کند و در آمدها و هزینه های کشور را واقعی کند قطعا نیاز به اصلاح بودجه دارد، تصریح کرد: درآمدهای قانون بودجه 92 تحقق نمی یابد و امکان تخصیص هزینه هاِ آن نیز وجود ندارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع لایحه بودجه با قانون بودجه مغایر است و مطمئنا در آمدهای بودجه محقق نمی شود به ویژه در بخش فروش اوراق مشارکت به طوری که بسیاری از این اوراق در بانک ها مانده و خریداری نشده اند.

وی تاکید کرد: دولت جدید نیاز به بودجه واقعی دارد و فکر می کنم در همین ماه های اول باید متمم بودجه را به مجلس ارائه دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخش دیگری از اظهاراتش در باره اقدام هفته گذشته بانک مرکزی مبنی بر حذف ارز مرجع کالاهای اساسی که در گذشته وارد شده اند، گفت: یک باور غلطی ایجاد شده مبنی بر اینکه ارز در قانون بودجه ۹۲ تک نرخی شده در حالی که در بودجه نرخ ارز ۲۴۵۰ تومان یک عدد ثابت برای مشخص شدن معادل ریالی درآمدهای ارزی کشور در نظر گرفته شده است.

یوسفیان ادامه داد: نرخ ارز با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه به صورت شناور مدیریت شده تعیین می شود.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در حذف ارز مرجع کالاها معتقد است همراه با داروها مقدار بسیاری از کالاها وارد شد که کالای اساسی نبودند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه اول باید این ابهام برطرف شود که آیا کالاهایی که ارز مرجع به آنها اختصاص نیافت جز کالاهای ضروری بوده یا خیر، افزود: البته این اتفاق برای واردات دارو در زمان وزیر سابق بهداشت رخ داد و در حالی که وزیر وقت بهداشت اعلام کرد ارز مرجع به دارو اختصاص نیافته، بانک مرکزی ادعای تخصیص ارز به دارو را داشت؛ این در حالی است که ارز به جای دارو به لوازم آرایشی اختصاص یافته بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در هر صورت درباره توقف ارز ۱۲۲۶تومانی به واردات کلیه کالاها که هفته پیش از سوی بانک مرکزی صورت گرفت باید گفت که این ابهام باید برطرف شود که کالاهایی که وارد شدند ضروری بودند یا خیر.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...