نسخه چاپی

همه امریكا علیه تحریم بیشتر ایران!

۷۶ سناتور آمریكا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور این كشور خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران ‌بدون توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از جروزالم پست؛ 76 سناتور آمریکا با ارسال نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران ‌بدون توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شدند. سناتورهای آمریکایی اعلام کرده‌اند:«زمان برای دیپلماسی به سرعت در حال سپری شدن است. ایران در گذشته و در زمانی که روحانی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای بود از مذاکرات برای وقت‌کشی استفاده کرده است و در هر حال رهبر ایران تصمیم گیر اصلی درباره پرونده هسته ای ایران است.»
در این نامه آمده است:« آقای رئیس جمهور ما از شما درخواست داریم تا به این روند جنبه فوری بدهید. ما نیاز داریم که فورا آگاه شویم تا تهران بالاخره برای مذاکره آماده است یا خیر؟ تهران باید بداند که زمان برای دیپلماسی در حال به پایان رسیدن است.»


سناتور‌های آمریکایی در این نامه که دو روز قبل از مراسم تحلیف روحانی و یک روز پس از تصویب طرح تحریم‌های جدید از سوی کنگره فرستاده می‌شود از دولت آمریکا خواسته اند تا تحریم‌ها را تشدید کند و بر گزینه استفاده از نیروی نظامی همزمان با پیشبرد راه حل دیپلماتیک تاکید کند. «رابرت منندز» دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای جنوبی و از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا از جمله سناتورهای پیشرو در نامه روز گذشته هستند.


منابع نزدیک به گنگره به این روزنامه صهیونیستی گفته‌اند دو ماه آتی – اواخر سپتامبر زمانی که سنا لایحه تحریم ها را به رای می‌گذارد-برای آمریکا و ایران بسیار حساس خواهد بود و فرصت کوتاهی است که دو کشور قبل از تحریم های جدید به یک توافق دیپلماتیک دست یابند.

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...