نسخه چاپی

تندیس قایقران را پایین كشیدند+ عكس

در این سال‌ها داربی گیلان و حساسیت‌های اطرافش ما را به دیدن هر حاشیه‌ای عادت داده بود. از بدترین فحش‌ها گرفته تا شدیدترین خطاها و درگیری‌ها در داخل و بیرون از میدان. اما دیروز اتفاق جدیدی افتاد كه در نوع خودش عجیب بود و نوبرانه و البته... تلخ. تلخ‌تر از تلخ. دیروز تركش دعوای گیلانی‌ها به اسطوره فوتبال گیلان هم برخورد كرد و مجسمه سیروس قایقران در ورزشگاه تختی پایین كشیده شد.

به گزارش نما گل نوشت: در همان جایی که سال‌هاست مردم سیروس را می‌پرستند. درست در همان ورزشگاهی که به احترام او «سن سیروس» صدایش می‌کنند.
پس از پایان داربی گیلان که در داخل زمین چیز دندان‌گیری برای تماشا نداشت و بدون گل تمام شد، در بیرون از زمین مثل همیشه سرعت مخابره اخبار بالا بود. از درگیری هواداران در داخل ورزشگاه گرفته تا شکسته شدن شیشه اتوبوس داماش به دست هواداران میزبان و... اما تکانه‌های اصلی وقتی از راه رسید که خبر آمد در حین درگیری‌های پایان بازی سردیس زنده‌یاد سیروس قایقران را از پایه‌اش جدا کردند. سیروسی که فقط متعلق به انزلی نیست، افتخار و اسطوره فوتبال گیلان و شمال است، و اولین کاپیتان شهرستانی تیم ملی فوتبال ایران.
درباره این اتفاق چیز بیشتری نمی‌توان گفت. شاید بهترین راه این است که منتظر بمانیم و خوش‌بین که باعث و بانی این اتفاق تلخ به زودی شناسایی شده و از اهالی فوتبال رسما عذرخواهی می‌کند. شاید هم بهتر است پیشنهاد خبرنگار گیلانی را جدی بگیریم که بهترین راه در کوتاه‌مدت برای جلوگیری از این هولیگانیسم را برگزاری داربی گیلان بدون حضور تماشاگران می‌داند. بله... باید طرحی نو در انداخت و فکر جدیدی کرد، وقتی در سن‌سیروس هم احترام سیروس را حفظ نمی‌کنند.

277394_278.jpg

۱۳۹۲/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...