نسخه چاپی

عضو كميسيون اقتصادي در گفتگو با نما:

امریكایی ها و اروپایی ها به دنبال بدحساب نشان دادن ایران هستند

مسئولان بانك جهانی با سیاسی كاری می خواهند جریمه ای را هم برای ایران در نظر بگیرند و مبلغ بدهی های ایران را افزایش دهند ، این درحالی است كه از سوی ایران هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

به گزارش نما ،در هفته های گذشته خبرگزاری‌های خارجی  به نقل از بانک جهانی خبری را منتشر کردند که حکایت از بدحسابی ایران در بازپرداخت وام‌های دریافتی خود داشت این موضع نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس را بر آن داشت تا جلسه ای با مسئولان بانک مرکزی درباره جزئیات  بدهی ایران به بانک جهانی برگزار کنند.
 
برای کسب اطلاع از خروجی این جلسه با ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به گفتگو پرداختیم.
آقای ندیمی خروجی جلسه با مسئولان بانک مرکزی چه بود آیا تخلفی از سوی مسئولان زیربط رخ داده است ؟
 
جلسه ای در کمیسیون اقتصادی با دکتر علیشیری رئيس سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي فني و اقتصادي ايران برگزار شد  که ایشان عنوان کردند پول را به بانک واسط بای پرداخت به بانک جهانی انتقال داده اند اما پرداخت نهایی توسط بانک میتسوبیشی ژاپن به دلایل در تحریم بودن ایران انجام نشده، و این بانک واسط از پرداخت پول به بانک جهانی سرباز زده و مبلغ مورد نظر را واریز نکرده است.
با توجه به ارائه توضیحات مسئولان بانک مرکزی و مشاهده مدارک اصلی انگلیسی بیشتر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اقناع شدند پرداخت از سوی بانک مرکزی صورت گرفته اما عملیات انتقال از طریق عامل واسط، نهایی نشده است.
 
بانک جهانی اعلام کرده است تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران را به‌طور کامل قبول دارد و اجابت می‌کند  این موضوع علت عدم پرداخت بدهی ایران به بانک جهانی بوده است ؟
 
درست است این مسائل در ظاهر باعث تعویق بدهی ایران به بانک جهانی شده ، اما  به علت آنکه بیش از 50 درصد سهام بانک جهانی متعلق به امریکای ها و اروپای ها است آنها یک رفتار سیاسی با ایران کردند، آنها تلاش داشتند تا ایران را بدحساب نشان دهند ، غربی ها می خواستند توجیه ای برای جنایت های که به بهانه تحریم علیه ملت ایران دارند پیدا کنند.
مسئولان بانک جهانی با سیاسی کاری می خواهند جریمه ای را هم برای ایران در نظر بگیرند و مبلغ بدهی های ایران را افزایش دهند ، این درحالی است که از سوی ایران هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...