نسخه چاپی

زورگیری از زنان جوان در آسانسور!

پسر تبهكار كه در آسانسور مجتمع های مسكونی گردنبند زنان را سرقت می كرد، با تیزهوشی یكی از قربانیان خود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ 28 بهمن سال گذشته از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 وقوع يک فقره زورگيري و سرقت گردنبند به کلانتري 109 بهارستان اعلام شد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد که جواني حدود 25 ساله اقدام به سرقت گردنبند زن جوان در داخل آسانسور يک مجتمعِ مسکوني واقع در خيابان سرهنگ سخائي کرده است .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "زورگيري" و به دستور داديار شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران ، پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکي پرونده پس از حضور در پايگاه هفتم ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 22 به منزل بازگشتم . هنگام زدن دکمه آسانسور ، يک پسر حدودا 25 ساله با لباس قرمز و قد متوسط اقدام به باز کردن در آسانسور کرد . ابتدا قصد داشتم تا از داخل آسانسور خارج شوم اما زمانيکه اين جوان مدعي شد که در طبقه سوم پياده مي شود ، اطمينان پيدا کردم که از اهالي مجتمع است و به همين علت داخل آسانسور ماندم اما به محض حرکت آسانسور ، ناگهان اين جوان به سمت من حمله ور شد و با ضرب و شتم اقدام به پاره کردن گردنبند از گردنم کرد و پس از سرقت ، به سرعت در طبقه پارکينگ از آسانسور خارج و متواري شد.

همزمان با آغاز رسيدگي به پرونده و در حاليکه اقدامات و تحقيقات پليسي برای شناسايي متهم در دستور کار کارآگاهان پايگاه هفتم قرار داشت ، پرونده مشابه ديگري نيز در اختيار پايگاه هفتم قرار گرفت که در آن جواني قصد سرقت طلا و جواهرات از يک زن جوان را داشته اما موفق به سرقت نشده بود . با شناسايي محل سرقت ، کارآگاهان به اين محل در خيابان حافظ مراجعه و به تحقيق از اين زن جوان پرداختند . شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " چند روز پيش ، قصد ورود به منزل خود را داشتم که جوان ناشناسي حدودا 25 ساله با هيکل درشت و قد متوسط ، پشت سر من وارد مجتمع شده و به همراه من سوار آسانسور شد . ناگهان دست خود را به سمت گردنم پرتاب کرد و قصد داشت با تهديد و ضرب و شتم اقدام به سرقت گردنبند کند که در برابرش مقاومت کرده و شروع به داد و فرياد کردم که در طبقه دوم از آسانسور خارج و متواري شد.

در زمان انجام تحقيقات از محل ارتکاب سرقت در خيابان حافظ ، کارآگاهان متوجه شدند که پارکينگ مجتمع مجهز به دوربين هاي مداربسته است. با بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين ها موفق به شناسايي تصوير سارق شدند . تصاوير به دست آمده به شاکي اول پرونده نشان داده شد و او نيز جوان سارق را مورد شناسايي قرار داد .

سرانجام ظهر روز یکم مرداد امسال و طي تماس يکي از شهروندان با 110 در خصوص شناسايي سارق اموال خود ، مأموران کلانتري 129 جامي به خيابان امام خميني (ره)، خيابان ميردامادي مراجعه کردند .

با حضور مأموران کلانتري 129 جامي در محل ، زن جواني با مراجعه به آنها عنوان داشت جواني را که اقدام به زورگيري و سرقت گردنبندش کرده ، به صورت اتفاقي در داخل مغازه اي مشاهده کرده که در آنجا مشغول به فروشندگي است . با هدايت و راهنمايي شاکي ، مأموران به در مغازه اي در خيابان ميردامادي مراجعه و جواني به نام "آرمان" 24 ساله را دستگير و به کلانتري منتقل کردند .

"آرمان" که در اظهارات اوليه مدعي اشتباه از سوي زن جوان و بيگناهي خود شده بود ، برای انجام تحقيقات در اختيار پايگاه هفتم قرار گرفت و از سوی دومين شاکي پرونده "سرقت هاي به عنف در داخل آسانسور" مورد شناسايي قرار گرفت اما با اين وجود همچنان منکر هرگونه سرقت از شکات پرونده بود تا سرانجام تصاوير به دست آمده از محل يکي از سرقت ها به او نشان داده شد . زمانيکه آرمان تصاوير زمان فرار از داخل مجتمع را مشاهده کرد ،به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت و زورگيري از زنان در داخل آسانسور مجتمع های مسکوني اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعترافات صريح متهم پرونده و احتمال ارتکاب سرقت هاي مشابه ، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي سرقت هاي مشابه در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

۱۳۹۲/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...