نسخه چاپی

ميرسليم با يادآوري شعار عدالت بررسي كرد:

انتظاری كه از احمدی نژاد می رود

توقع از جناب آقای دكتر احمدی نژاد كه شعار عدالت مداری را انتخاب كرده بود این است كه با شهامت، آن مصوبة مظنون قبلی را رها كنند و برای رسیدن به نیت خدمت علمی و موفق در آینده ، اجازه دهند مراحل بررسی مختلف در وزارت علوم و سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی طی شود.

سيد مصطفي ميرسليم، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام  با اشاره به خبر مجوز شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي تأسيس دانشگاهي بين المللي را در تهران به نام آقاي دكتر محمود احمدي نژاد اظهار داشت: از مصوبات مهم و قبلي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين بوده است كه مجوز تأسيس دانشگاه و مؤسسة آموزش عالي در تهران ندهند و لذا با تأسيس دانشگاه بين المللي امام خميني رحمت الله عليه نيز در تهران موافقت نشد و مجوز آن براي قزوين صادر گرديد.
دبير اسبق شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي يك يادداشت اختصاصي كه در اختيار نمانيوز قرار گرفته است، افزود: آن مصوبه از اين لحاظ اهميت دارد كه تراكم فعاليتهاي علمي و اقتصادي در تهران، نه به نفع شهر تهران است كه هم اكنون مواجه با ازدحام جمعيت و مشكلات عديدة اجتماعي و امنيتي و فرهنگي و خدماتي است و نه به نفع شهرستانها كه براثر توسعة نامتوازن ، در حال حاضر از تبعيض بين مركز و شهرستانها رنج مي برند. بنابراين استثنا كردن درخواست جناب آقاي دكتر احمدي نژاد موجه به نظر نمي رسد و حكايت از نوعي اعمال نفوذ ايشان ، كه رياست شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بر عهده داشته اند مي كند و چنان اعمال نفوذي از ناحية ايشان، كه شعار عدالت مداري را انتخاب كرده بوده اند، برازنده نيست.
عضو هيات علمي دانشگاه اميركبير با يادآوري اينكه صدور مجوز تأسيس دانشگاه مستلزم طي كردن مراحلي است كه در آيين نامة خاص آن مشخص شده است و اين مراحل نمي تواند يك شبه طي شود ؛ خاطر نشان كرد: اعضاي شوراي عالي در مقام تصويب درخواست متقاضيان اند و نه كارگشايي براي خودشان؛ اگر قرار باشد هريك از اعضاي شوراي عالي مجوزي براي خود اخذ كنند و وزرا و معاونانشان و مديران كل آنها ، كه به لحاظ مقررات ، وظيفة بررسي درخواستهاي مردم را در بارة تأسيس مراكز علمي و پژوهشي و نهادهاي فرهنگي و بنگاههاي اقتصادي و مراكز صنعتي و توليدي.... به عهده دارند، نيز مجوزهايي براي خودشان در ميان دوران مسئوليتشان يا در انتهاي آن ، مثلا به عنوان پاداش و تقدير صادر كنند ، اين تلقي در اذهان عام و خاص قوت مي گيرد كه گويي دولت و اقتدار آن و نفوذ مقامات آن، از صدر تا ذيل، همه براي جلب منافع شخصي و جست و جوي طعمه است! و چنان مباد!
وزير اسبق ارشاد اسلامي افزود: البته هيچ اشكالي وجود ندارد كه آن مقامات محترم پس از دوران مسئوليت و نفوذشان مانند احدي از مردم درخواست خود را به مراجع مسئول ارائه دهند و نيز با توجه به سابقة خدمات ارزنده شان از پشتوانة مثبتي براي كسب مجوز هم برخوردار باشند. از اين رو، توقع از جناب آقاي دكتر احمدي نژاد اين است كه با شهامت، آن مصوبة مظنون قبلي را رها كنند و براي رسيدن به نيت خدمت علمي و موفق در آينده ، به عنوان عضو هيئت علمي دانشگاه، درخواست صدور مجوز تأسيس دانشگاه بين المللي را بنمايند و اجازه دهند مراحل بررسي مختلف در وزارت علوم و سپس شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي شود.

متن كامل اين يادداشت را اينجا (+) بخوانيد.


۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۵/۱۷
ميخواهيد ملکت را بديم دوباره دست شما؟
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...