نسخه چاپی

گام جدید دانشجویان در عرصه نظریه پردازی

عکس خبري -گام جديد دانشجويان در عرصه نظريه پردازي

دانشجویان جنبش‌های دانشجویی انقلاب اسلامی اقدام به نامگذاری دوره‌ای بیست و دو روزه از شهادت سید مرتضی آوینی تا شهادت شهید مرتضی مطهری با عنوان «ایام اندیشه انقلاب اسلامی» در فضای جنبش دانشجویی كرده‌اند.

جمعی از تشکلهای دانشجویی در بستر فراخوان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر کنار نهاد جزم اندیشی و ورود دانشگاه ها به عرصه نظریه پردازی اقدام به نامگذاری روزهایی به نام "ایام اندیشه‌های انقلاب اسلامی" کرده اند.

در بیانیه این گروه آمده است:

اندیشه انقلاب اسلامی بیان‌کننده فلسفه و حقیقتی است که در جریان این انقلاب جهانی در اذهان صاحبان این تحول شگرف ماند و در فراز و نشیبهای پس از آن کمتر کسی در پیِ بازبینی این جریان برآمد، در حالی‌که حقیقت و درون‌مایه انقلاب همان اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) است که به واسطه رهبر کبیر انقلاب، امام روح‌الله (ره) بنیان گذاشته شد و به تفصیل در سیره و فرمایشات امام خامنه‌ای جلوه کرد.


جنبش دانشجویی در این سال‌ها فراز و فرودهای خاص خویش را پشت سر گذاشت، اما آنچه مشهود است، ظهور کم‌رنگ در حیطه نظری و عملی در یک فضای توامان بوده است. اگرچه کارهای مناسبی انجام شده است.

در همین راستا، دانشجویان جنبش‌های دانشجویی انقلاب اسلامی اقدام به نامگذاری دوره‌ای بیست و دو روزه از شهادت سید مرتضی آوینی تا شهادت شهید مرتضی مطهری با عنوان «ایام اندیشه انقلاب اسلامی» در فضای جنبش دانشجویی کرده‌اند. به همین مناسبت قرار است زین پس در این ایام دانشجویان به بررسی مسأله اندیشه انقلاب اسلامی و مختصات آن بپردازند تا علاوه بر بازبینی مساله بودن اندیشه انقلاب اسلامی در لایه‌های گوناگون جنبش دانشجویی، ایامی را به پاسداشت امر بی‌بدیل اندیشه و حکمت انقلاب اسلامی در عصر امام روح الله (ره) پرداخته باشند.

ایام اندیشه انقلاب اسلامی برای نخستین بار امسال از تاریخ 21 فروردین تا 12 اردیبهشت در دانشگاه‌های اصلی تهران، بعضی از شهرستان‌های کشور و برخی شهرها در کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

سلسله برنامه‌های "ایام اندیشه‌های انقلاب اسلامی" در برگیرنده موضوعات کلی از جمله پیچ تاریخی؛ بیداری اسلامی و جنبش ضدِّ سرمایه‌داری، علم دینی؛ اسلامی شدن علوم انسانی و علم بومی، الگوی پیشرفت ایرانی-اسلامی، عصر امام روح الله؛ عصر عدالت، معنویت و عقلانیت، جنبش دانشجویی انقلاب اسلامی و باز تعریفی بر مفاهیم آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی و مطالبه‌گری و همچنن موضوعات تخصصی با نگاه تاریخی به جریان‌های انقلابی و نسبت‌سنجی پرسش‌های مطرح برخی رشته‌ها در ارتباط با اندیشه انقلاب اسلامی است.




۱۳۹۱/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...