نسخه چاپی

ایرانیها یك شهروند انگلیسی را ربوده‌اند!+عكس

عکس خبري - ايرانيها يك شهروند انگليسي را ربوده‌اند!+عكس

یكی از مقامات دولت انگلستان اعلام كرد این كشور اتهامات درباره ربوده شدن یك شهروند ایرانی-انگلیسی توسط "عناصر ایرانی" را در دوبی بسیار جدی قلمداد می‌كند.

به گزارش نما به نقل از رویترز؛ عباس یزدی، در 25 ژوئن جزو افراد مفقود قلمداد شده و پس از آن همسر وی ادعاهایی مطرح کرد مبنی بر اینکه احتمالا نیروهای اطلاعاتی ایران در ربودن او نقش داشته‌اند.

متعاقب این امر منبعی در دولت بریتانیا در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کرد: "ما معتقدیم اتهامات مطروحه مبنی بر اینکه عناصری در ایران مسؤول ناپدید شدن آقای یزدی هستند بسیار محتمل است و ما این اتهامات را بسیار جدی قلمداد می‌کنیم."

وزارت خارجه انگلستان اعلام کرده که درباره این موضوع با مقامات دوبی و ایرانی در ارتباط بوده و مشاوره‌های کنسولی در اختیار خانواده آقای یزدی قرار می‌دهد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه بریتانیا گفت: "ما از ایرانی‌های خواسته‌ایم که هر نوع اطلاعاتی که درباره مکان آقای یزدی دارند را در اختیار ما قرار دهند."

وی افزود: "ما درباره وضعیت آقای یزدی بسیار نگران هستیم."

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان، در گفت‌و‌گوی تلفنی 31 جولای با علی ‌اکبر صالحی، همتای ایرانی خود، مسأله ناپدید شدن این تبعه ایرانی-انگلیسی را مطرح کرد.

همسر یزدی ادعا کرده است این تاجر و سرمایه‌گذار 44 ساله دوست نزدیک دوران کنونی یکی از فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی بود.

آتنا یزدی در ادامه سخنان خود ادعا کرده است که همسرش در سال 1993 توسط نیروهای اطلاعاتی ایران دستگیر شده و به مدت 6 ماه در سلول انفرادی بوده است.

این زوج 10 سال پیش به دوبی مهاجرت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه از اظهار نظر بیشتر درباره پرونده یزدی خودداری کرد.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...