نسخه چاپی

اقدام غیراخلاقی وزیر ورزش علیه پرسپولیس؟!

رئیس پیشین هیئت مدیره پرسپولیس اقدام وزیر ورزش و جوانان در ماجرای تغییرات این باشگاه را خارج از دایره معرفت و اخلاق خواند.

به گزارش نما به نقل از جام، در حالی که چندی پیش اخبار باشگاه پرسپولیس پیرامون ماندن یا رفتن رویانیان و البته حضور کامبوزیا بود، به یکباره وزرات ورزش و جوانان فداحسین مالکی را از هیئت مدیره این باشگاه کنار گذاشت.



اینکه چه اتفاقاتی رخ داد که مالکی از هیئت مدیره سرخپوشان برکنار شد، مبهم بود و جای سوال داشت. سکوت رئیس پیشین هیئت مدیره پرسپولیس هم بر ابهامات افزود. مالکی اما امروز سکوتش را شکست.



گفت و گوی تسنیم با رئیس پیشین باشگاه پرسپولیس را در زیر می خوانید.



*چرا پس از کنار گذاشتن از هیئت مدیره پرسپولیس صحبتی انجام ندادید؟

اصولا خیلی کم به رسانه‌ها ورود می‌کنم و احساسم بر این است که طرح برخی از مسائل مشکلاتی را به وجود می‌آورد که خود به خود حاشیه‌ساز می‌شود.



* برخی رسانه‌ها اعلام کردند کنار گذاشتن شما به دلیل این بود که نامه‌ای به وزیر ورزش دادید و خواستار ادامه حضور رویانیان شدید. در کنار این موضوع، هماهنگی با دولت جدید هم یکی از دلایل برکناری شما اعلام شده است. چه صحبتی در این زمینه دارید؟

نقل قول‌هایی از وزیر ورزش شنیدم که تعجب کردم. ایشان گفته ما پیشنهاد او را در مورد تغییر مدیرعاملی پرسپولیس را نپذیرفته‌ایم و با گروه ورزشی آقای روحانی هماهنگ بودیم. این نگاه عباسی را که دیدم مجبورم بگویم وی از دایره اخلاق و معرفت خارج شده است. این در حالی است که خود ایشان از روز اول اطلاع داشتند چیزی به پایان دولت دهم نمانده و تغییرات به مصلحت نیست. در این زمینه، هم نامه زدیم و هم تهدید به استعفا را به ایشان دادیم. ضمن اینکه در مصاحبه‌های خود ذکر کرده بودیم که هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تغییرات مدیریتی این تیم را در حال حاضر به صلاح نمی‌داند.



*یعنی شما با تیم ورزشی دولت آینده جلسه‌ای نداشتید؟

با تیم ورزشی روحانی جلسه داشتیم ولی جالب است بدانید در یکی از جلسات حمید سجادی معاون وزیر ورزش، کامبوزیا و هاشمی‌طباء حضور داشتند. دوستان در تیم ورزشی روحانی می‌گفتند جمع‌بندی ما در عدم تغییرات مدیریت پرسپولیس درست است. در این زمینه آقای مسعود سلطانی‌فر (گزینه مدنظر وزیر ورزش در دولت آینده روحانی) نظر ما را تایید کردند. با این وجود صحبت‌های عباسی دور از انصاف، اخلاق و مروت بود. نکته بعدی این است که از قبل نسبت به برخی حرکات در مورد پرسپولیس و استقلال شک و تردید داشتم.



* چه شک و تردیدی؟

ابتدا یک بحران مدیریتی در استقلال برای مدیرعامل این تیم به وجود آمد که مدتی هیئت مدیره این باشگاه را پیچاندند و آنها را مدتی درگیر این مسئله کردند. سپس وزارت ورزش از پرسپولیس آغاز کرد. شروع‌کننده قضایایی که برای تغییر رویانیان به وجود آمده بود خود عباسی بود. این در حالی است که عباسی 6 ماه قبل می‌توانست این کار را بکند و آن زمان همه شرایط برای این کار وجود داشت.

این حرکتی که انجام شد واکنش هیئت مدیره پرسپولیس را در پی داشت که چرا باید این موج ایجاد شود. شما دیدید پس از مدتی که موج برکناری رویانیان به وجود آمد عباسی با رویانیان افطاری خورد و به این نتیجه رسیدند که مدیرعامل پرسپولیس در پست خود باقی بماند! سوال این است که قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟! از اول می‌گفتید رویانیان را برکنار کنید ولی چطور حالا می‌گویید او باید بماند؟ با این کاری که کردند باید به هیئت مدیره پرسپولیس نمره قبولی بدهند نه وزارت ورزش چون این ما بودیم که با تغییرات مخالفت کردیم. نکته دیگری را نیز باید بگویم.



* بفرمایید.

هنگامی که نامه برکناری محمد رویانیان را به آقای کامبوزیا دادند که آن را امضا کند به وی گفتند نامه را که امضا کردید مدیرعامل پرسپولیس می‌شوید ولی جالب است که کامبوزیا این نامه را امضا نکرد چون گفته بود اکنون درست نیست که تغییرات ایجاد شود.



*بحث مطرح شدن نام کامبوزیا برای مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس از کجا شروع شد؟

بحث کامبوزیا را خود وزارت ورزش مطرح کرده بود. او از مدیران باسابقه و باهوش است و اگر نامه برکناری رویانیان را امضا می‌کرد و مدیرعامل پرسپولیس می‌شد و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد ولی این کار را نکرد. این موضوع نگرش عمیق وی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این درون باشگاه نیز اتفاقاتی می‌افتاد که نگران کننده بود که یکی از آنها وارد شدن علی دایی به مسئله برکناری رویانیان بود. از طرف دیگر تیم در رامسر علیه هیئت مدیره و وزارت ورزش مصاحبه می‌کرد. این در حالی است که در هیچ کجای دنیا رسم نیست که بازیکنان علیه مدیران خود صحبت کنند.

کسانی نیز داخل باشگاه بودند که آتش‌بیار معرکه شده بودند و موقعی که موج برکناری رویانیان به وجود آمد همه مقابل هم قرار گرفتند. در نهایت همانطورکه گفتم آن چیزی که ما به آن رسیدیم این بود که شرایط برای تغییرات در پرسپولیس مهیا نیست.



* آن افراد در داخل باشگاه پرسپولیس چه کسانی بودند؟

کسانی بودند که نباید این کار را می‌کردند. کسانی که آرامش را از تیم می‌گرفتند.



* مدتی شایعه مدیرعاملی علی پروین در پرسپولیس نیز مطرح شد، این موضوع صحت داشت؟

پروین یک روز به من مراجعه کرد و رونوشت نامه‌ای از محمود احمدی‌نژاد به من داد که در آن آمده بود باشگاه پرسپولیس به پیشکسوتان واگذار شود. به هرحال مکانیزم انجام این کار باید طی شود. بطور کلی بحث مدیرعاملی علی پروین مطرح نشد ولی وزارت ورزش مخالف مدیرعاملی پروین بود چون گزینه آنها کامبوزیا بود.



*فکر می‌کنید هدف وزارت ورزش از تغییراتی که قصد داشت در مدیریت باشگاه استقلال و پرسپولیس به وجود بیاورد چه بود؟

از تاریخ یک تیرماه تا 3 هفته بعد، دو بار هیئت مدیره این باشگاه تغییر کرد. این نشانه بی‌ثباتی است. در مجموع بحث‌هایی که در مورد تغییرات این دو باشگاه در دو، سه ماه اخیر به وجود آمد خارج از منطق و کارشناسی شده بود و این مسئله شک و تردیدهایی ایجاد کرد. به نظرم کنار گذاشتن امیدوار رضایی از هیئت مدیره باشگاه استقلال اشتباه محض بود. رضایی سال‌های سال عضو هیئت مدیره استقلال بود.

در زمان علی‌آبادی و سعیدلو، بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک حلقه ارتباطی به وجود آوردیم تا از ظرفیت دو باشگاه ایجاد فرصت و به بهترین شکل این دو باشگاه را خصوصی‌سازی کنیم. حتی گروهی را تعیین کردیم تا همه موارد خصوصی‌سازی این دو باشگاه را به ما بدهد.



*نگفتید هدف وزارت ورزش از تغییرات این دو باشگاه چه بود؟

هدفی نمی‌تواند در این زمینه وجود داشته باشد. هدف باید مکانیزم علمی داشته باشد تا به نتیجه برسد. به نظر این کار شتابزدگی بود که آقای عباسی می‌خواست در پایان دولت تغییرات ایجاد کند ولی با منطق اصلا سازگاری نداشت. اگر می‌خواستند تغییراتی ایجاد کنند این کار را در یک سال و نیم گذشته می‌توانستند انجام دهند نه اینکه در فاصله 20 روز مانده به مسابقات لیگ این کار را بکنند.



* نظرتان درباره اعضای هیئت‌مدیره جدید چیست؟

با آقای جمشیدی درباره اوضاع و احوال تیم صحبت کردیم و تجربیات خود را در اختیارشان گذاشتیم. آقای نامی وزیر ارتباطات نیز به من زنگ زد و اطلاعاتی از من خواست که در اختیار ایشان گذاشتم. برخی از دوستان اعضای هیئت مدیره آدم‌های خوبی هستند. ما نمی‌توانیم پرسپولیس را رها کنیم و دغدغه‌هایی چون خصوصی‌سازی این تیم را داریم.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...