نسخه چاپی

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با نما: از مدت ها قبل ارتباط خود با فدراسیون ها را زیاد كردم / همواره پیگیر اخبار ورزشی بوده ام

عکس خبري - از مدت ها قبل ارتباط خود با فدراسيون ها را زياد کردم / همواره پيگير اخبار ورزشي بوده ام

من به ورزش علاقه شدیدی دارم و به همین دلیل سعی كردم با پیگیری اخبار آن از هیچ موضوعی پیرامون ورزش عقب نمانم.

گروه ورزشی :دکتر حسن روحانی رییس جمهور از زمان انتخابش با تشکیل کارگروه‌هایی تلاش کرد تا با یک خرد جمعی وزاری کابینه خود را انتخاب کند. در این بین یک گروه 11 نفره از اهالی ورزش هم مامور انتخاب وزیر ورزش و جوانان شدند و آنچه که امروز از این کارگروه و با امضای رییس جمهور به دست لاریجانی رییس مجلس  داده شد؛ مسعود سلطانی فر به عنوان گزینه اصلی وزارت ورزش و جوانان بود . این موضوع بهانه‌ای شد تا با وزیر بعدی ورزش  و جوانان گفت وگویی داشته باشیم .
نام شما به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان  از سوی آقای روحانی به مجلس مطرح شد؟
 از مدت ها قبل مشغول صحبت با تیم 11 نفره رییس جمهور هستم و مشغول تبادل نظر و جلسه های مختلف در این زمینه  هستیم، شاید من وزیر شدم و شاید هم قسمت این باشد که در جای دیگری به ورزش این مملکت کمک کنم.  
دو نفر دیگر که نامشان در لیست بود چه کسانی هستند؟
آقایان سعید فائقی و مصطفی هاشمی طبا.
شانس این دو نفر نسبت به شما برای نشستن بر روی صندلی وزارت ورزش و جوانان چقدر بود؟
نمی دانم جواب این سوال در نزد رییس جمهور است.
شما در حالی به عنوان گزینه این وزارتخانه مطرح شدید که انتقادات زیادی نسبت به این موضوع مطرح است مثل اینکه شما سابقه مدیریتی در ورزش ندارید سوالی است که به نظر می رسد برای شما در صحن مجلس برای گرفن رای اعتماد مشکل ساز شود.
من 2 سال قائم مقام سازمان تربیت بدنی بودم و بعد از آن همواره پیگیر اخبار ورزشی و امور فدراسیون‌ها بودم. من در سال های اخیر جدا از ورزش نبودم و همواره در جریان اتفاقات ورزشی هستم .
با وجود اینکه پست و مقام نداشتید با فدراسیون‌ها ارتباط برقرار می‌کردید؟
از همان سال‌هایی که در سازمان تربیت بدنی بودم ارتباط خودم با دوستان در فدراسیون‌های مختلف برقرار کردم و حتی سعی می‌کردم با نفرات جدید هم که می‌آمدند ارتباط بگیرم تا از موضوعات پیرامون آن فدراسیون و مشکلات آنها آگاه باشم.
علت این کار چه بود؟  
  من به ورزش علاقه شدیدی دارم و به همین دلیل سعی کردم با پیگیری اخبار آن از هیچ موضوعی پیرامون ورزش عقب نمانم.
 چند سال است که به طور جدی موضوعات ورزش را پیگیری می‌کنید؟
با قاطعیت می‌گویم حدود 20 سال است که فعالیتهای ورزشی را پیگیری می کنم و از اخبار همه فدراسیون‌ها آگاهی دارم. حتی جالب است بدانید یک خبرگزاری اعلام کرده بود بنده دایره‌المعارف ورزش هستم. البته من ادعایی ندارم اما این را می‌توانم بگویم از موضوعات درون فدراسیون‌ها به خوبی آگاهی دارم نقاط قوت، ضعف و مشکلات آنها را می‌دانم و انشاء الله اگر شرایطی فراهم شد در ورزش خدمت کنم به تمامی آنها رسیدگی خواهم کرد.
 در روزهای اخیر شما تماس‌هایی با برخی از روسای فدراسیون‌ها برقرار کرده‌اید در مورد این تماس‌هایتان چه نظری دارید به خصوص تماسی که با علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال داشتید.
همانطور که در ابتدا گفتم من تقریبا با تمامی روسای فدراسیون‌ها سال‌ها است ارتباط دارم، اما در مورد صحبت تلفنی با علی کفاشیان خود او به من زنگ زد و اعلام کرد AFC برای دادن میزبانی جام ملت‌های 2019 به ایران خواستار یکسری ضمانت‌هایی است که باید از طرف دولت انجام شود و نگرانی‌هایی هم در همین ارتباط داشت بنده هم اعلام کردم ایشان نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا بزند و به آنها اعلام کند با توجه به اینکه در ایران دولت جدیدی در حال آمدن روی کار است زمان بیشتری را به کشورمان بدهد تا ضمانت‌های باقی مانده در دولت جدید امضا و ارسال شود و کفاشیان هم این کار را انجام داده است.  
شانس رای اعتماد گرفتن خود را چقدر می دانید؟
همه چیز دست خداست ، من برنامه های خود را به رییس جمهور ارایه داده ام و اگر نمایندگان رای اعتماد دهند با تمام وجود به عنوان سرباز به مملکت خود خدمت خواهم کرد.

گفتگو از علیرضاحاج میرزابابا

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...