نسخه چاپی

انتقاد هاشمی از برخورد دوگانه آمریكا

رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار خاویر سولانا با انتقاد از دوگانگی برخوردهای سیاسی آمریكا نسبت به ایران گفت: درست است كه روابط با مذاكرات آغاز می‌شود، اما دوگانگی برخورد دولت و پارلمان آمریكا شبهه‌ناك است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کیم یونگ‌نام، رئیس جمهور کره شمالی و خاویر سولانا، مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به صورت جداگانه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس‌جمهور کره، با اشاره به سوابق همکاری دو کشور در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همیشه مسئولان دو کشور براساس خواست قلبی دو ملت بر توسعه روابط تأکید داشتند و امیدوارم در دوره جدید این همکاری‌ها بیشتر و عمیق‌تر شود.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان خاطراتی از سفر خویش به کره شمالی و دیدار با رهبر فقید این کشور و بازدید از مراکز تاریخی و نظامی گفت: رهبر جوان شما هم می‌تواند در جهت همدلی بیشتر مردم دو کره گام بردارد.
کیم یونگ‌نام نیز در این دیدار، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را معمار و پایه‌گذار روابط دو کشور ایران و کره شمالی خواند و با ابلاغ سلام رهبر جدید و مردم کره گفت: از سفر تاریخی شما تاکنون مسئولان دو کشور همیشه با هم ارتباط دارند.
وی با ارائه گزارشی از اوضاع داخلی و فعالیت‌های هسته‌ای کشور متبوع خویش گفت: ایران و کره شمالی به جهانیان یاد داده‌اند که نباید در مقابل تهدید دشمنان کوتاه آمد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار خاویار سولانا نیز با مثبت ارزیابی کردن دوره کاری وی در اتحادیه اروپا، گفت: نباید بگذاریم فضای 8 سال گذشته بین ایران و بعضی از کشورها، بر ادامه فعالیت‌ها نیز سایه اندازد، چون دوره جدیدی از سیاست خارجی و تعامل با دنیا براساس احترام و اعتماد متقابل آغاز شده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شفافیت در بیان مواضع را در عالم سیاست مهم خواند و گفت: حضور میهمانان خارجی در مراسم تحلیف روحانی نقطه آغازی برای حرکت در مسیر جدید است و باید برای تعمیق اعتماد تلاش کرد.
وی با انتقاد از دوگانگی برخوردهای سیاسی آمریکا نسبت به ایران، گفت: درست است که روابط با مذاکرات آغاز می‌شود، اما دوگانگی برخورد دولت و پارلمان آمریکا شبهه‌ناک است و نشانه‌های خوبی در بین مردم ایران ندارد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برخورد عقلانی با همه مسائل سیاسی را راهکار انسانی برای برون‌رفت از مشکلات دانست و تأکید کرد: سایه تهدید و تحریم همیشه بر مذاکرات سنگینی می‌کند و باید در محیط آرام و احساس آرامش کامل، به سوی رفع کدورت‌ها حرکت کرد.
سولانا نیز با تأکید بر آشنایی خویش با روحانی و سیاست‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار امیدواری کرد که غرب و آمریکا با مردم ایران در جهت بهتر کردن روابط خویش با جهان هماهنگ باشند.
وی نتیجه انتخابات در ایران را برای غرب معنادار خواند و گفت: حق ایرانیان است که در تعامل با جهان به جایگاه تاریخی، تمدنی و فرهنگی خود برسند.

۱۳۹۲/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...