نسخه چاپی

نماينده قم در گفتگو با نما:

احزاب دولت ساخته تنها به اندازه همان دولت عمر كردند

عکس خبري -احزاب دولت ساخته تنها به اندازه همان دولت عمر کردند

در سالهای اخیر بیشتر احزاب فعال دركشور دولت ساخته بودند به این معنا كه بعد از پایان یافتن عمر دولتها این احزاب هم دیگر فعالیتی نداشتند چرا كه با حمایت دولتها حیات داشتند و بدون این حمایتها این احزاب از صحنه كنار می رفتند.

به گزارش نما احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای با اشاره به عدم وجود ظرفیت لازم برای فعالیت احزاب فراگیر در کشور تاکید کرد؟ در شکل گیری انقلاب اسلامی بیشتر ما شاهد خروش مردمی بودیم و احزاب نقش کمتری بر عهده داشتند ، نقش احزاب در شرایط کنونی در کشور نهادینه نشده بدون داشتن زیرساختهای لازم ایجاد حزب فراگیر در کشور معنایی ندارد.
وی افزود : باید یک فرهنگ سازی در بین توده مردم در جامعه انجام شود مردم ابتدا حزب را بپذیرند و بعد از آن عضو احزاب شوند.

وی با اشاره به ایجاد احزاب دولت ساخته در سالهای اخیر در کشور درباره ظرفیت ایجاد احزاب جدید در کشور افزود: البته احزاب ریشه دار در کشور ما وجود دارد اما در این سالها بیشتر احزاب فعال درکشور دولت ساخته بودند به این معنا که بعد از پایان یافتن عمر دولتها این احزاب هم دیگر فعالیتی نداشتند چرا که با حمایت دولتها حیات داشتند و بدون این حمایتها این احزاب از صحنه کنار می رفتند
البته در این بین برخی از احزاب هم بودند که نمی توانستند خودشان را در درون این نظام و انقلاب تحمل کنند و با اقداماتی که انجام می دادند به نوعی توسط مراکز قانونی از چارچوب فعالیت در نظام حذف شدند.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره آینده فعالیت احزاب در کشور خاطرنشان کرد : احزاب در سالهای اخیر، تاثیرگذاری خاصی در تحولات سیاسی کشور نداشته اند و معمولا افراد و چهره های شاخص بوده اند که توانسته اند افکار و ایده های خود را بر فعالیت های حزبی غلبه دهند.
باید یک آسیب شناسی درباره احزاب در کشور انجام شود و بعد نهادینه ساختن نقش احزاب در جامعه برای مردم ترسیم شود در مقطع کنونی چنین برنامه و ظرفیتی برای ایجاد احزاب جدید و قوی در کشور وجود ندارد.

۱۳۹۲/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...