نسخه چاپی

ایران بمب بسازد، ما هم می‌خریم

ظاهرا شاهزادگان عرب برای حل مشكلی به سراغ جیب پر از پول خود می‌روند. سیل تسلیحات غربی هم برای عربستان آرامش و احساس امنیت نیاورده است. آیا بمب اتم هم قابل خریداری است؟

اگر ایران موفق به ساخت بمب اتم شود، عربستان سعودی هم فورا برنامه هسته‌ای نظامی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، تایمز لندن خبر داده است، در حالی که ریاض در سال 2008 قراردادی با ایالات متحده امضا کرد که انرژی هسته‌ای را فقط برای کاربردهای غیرنظامی پیگیری کند، به نظر می‌رسد که اگر ایران سلاح هسته‌ای به دست آورد، عربستان نیز قرار خود با آمریکا را زیر پا می‌گذارد.

این خبری است که یک شاهزاده عربستانی به تایمز داده است. از دید وی، این غیر قابل قبول است که ایران بمب داشته باشد و عربستان نداشته باشد. وی گفته است که در این شرایط، عربستان کار بر روی موشک‌های بالیستیک را آغاز خواهد کرد، از خارج کلاهک هسته‌ای خواهد خرید و به دنبال اورانیوم با غنای در حد ساخت سلاح خواهد رفت.

مقامات غربی معتقدند که عربستان سعودی و پاکستان توافقی دارند که در صورت به خطر افتادن امنیت عربستان، پاکستان به آن کلاهک هسته‌ای تحویل دهد. این مقامات به تایمز گفته‌اند که در چنین شرایطی، عربستان می‌تواند چند هفته پس از مراجعه به پاکستان، بمب هسته‌ای داشته باشد. به نظر آنها در چنین شرایطی، فروشندگان دیگری هم در بازار وجود خواهند داشت!

عربستان سعودی و پاکستان، هر دو وجود چنین قراردادی را تکذیب می‌کنند.

طبق ادعای منابع عربستانی، این کشور همانند غرب و آمریکا معتقد است که ایران در حال تلاش برای ساخت بمب اتم است، ادعایی که حتی آمریکا هم نشانه‌ای برای آن ندارد.

۱۳۹۰/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...