نسخه چاپی

اقامه نماز عید به امامت رهبر انقلاب در دانشگاه تهران

مسئول ستاد نماز عید فطر با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در دانشگاه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: شواهد و قرائن نشان می‌دهد كه ماه مبارك رمضان امسال ۳۰ روز است و رویت هلال ماه شوال در روز چهارشنبه امكانپذیر نیست.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام سیدیدالله شیرمردی مسئول ستاد عید فطر در نشست خبری ستاد نماز جمعه تهران به اعلام برنامه‌های ویژه روز عید فطر و اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ستاد نماز عید فطر آمادگی کاملی برای برگزاری اقامه نماز عید سعید فطر را دارد، گفت: ما منتظریم تا ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری روز قطعی عید را اعلام کند. هرچند شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ماه مبارک رمضان امسال ۳۰ روز است و رویت هلال ماه شوال در روز چهارشنبه امکانپذیر نیست.

مسئول ستاد نماز عید فطر ادامه داد: در هر صورت هر روزی که به عنوان عید فطر برگزار شود، این ستاد آمادگی کاملی برای برگزاری نماز عید سعید فطر در دانشگاه را دارد و چنانچه روز عید فطر جمعه اعلام شود به دلیل صلابت و عظمت عید سعید فطر، نماز جمعه در این روز اقامه نخواهد شد.

حجت‌الاسلام شیرمردی خاطرنشان کرد: محل برگزاری عید سعید فطر مهیا و درب‌های دانشگاه تهران از هنگام اذان صبح برای حضور نمازگزاران باز است و امکانات و تدابیر ویژه‌ای برای تسهیل حمل و نقل نمازگزاران به محل اقامه نماز عید فطر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برخی از این تدابیر گفت: از ۱۰۰ نقطه تهران اتوبوس‌های شرکت واحد نمازگزاران را به دانشگاه تهران منتقل می‌کنند و ۱۰ مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو برای این مسئله در نظر گرفته شده است. همچنین قطارهای مترو قرار است در این روز هر ۵ دقیقه برای رفاه حال نمازگزاران حرکت می‌کنند و ۶۰۰ الی ۸۰۰ دستگاه ون کار انتقال مردم از مترو را به صفوف نماز جمعه برعهده خواهد داشت.

مسئول ستاد نماز عید فطر با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور و نیروی انتظامی برای انتقال مردم به نزدیکترین محل اقامه نماز عید فطر صورت گرفته است، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم برای حضور در نماز عید فطر از وسایل عمومی استفاده کنند، هر چند ده‌ها پارکینگ عمومی و خصوصی نیز برای جایابی اتومبیل‌های شخصی نمازگزاران در نظر گرفته شده است که طی روزهای آینده توسط نیروی انتظامی اطلاع‌رسانی می‌شود.

حجت‌الاسلام شیرمردی در ادامه از همکاری ۱۲ کمیته مختلف و فعال برای برگزاری هر چه بهتر نماز عید فطر خبر داد و گفت: کمیته فرهنگی و کمیته زیبا سازی و حمل و نقل و ترافیک از جمله این کمیته‌ها هستند که وظیفه برگزاری هر چه بهتر نماز باشکوه عید سعید فطر را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار نیروی انتظامات وظیفه تنظیم صف‌های طویل نماز عید فطر را برعهده دارند، گفت: این افراد وظیفه جمع‌آوری وجوهات مردم در قالب زکات فطره و کفاره را نیز برعهده دارند که این وجوهات بلافاصله پس از جمع‌آوری توسط کمیته امداد و بهزیستی به افراد محروم جامعه منتقل می‌‌شود.

وی به محدوده برگزاری عید فطر نیز اشاره کرد و گفت: محدوده نماز عید فطر امسال نیز مانند سال گذشته است و از شمال دانشگاه تهران محدوده بالاتر از میدان و خیابان انقلاب را دربرمی‌گیرد و از خیابان طالقانی و پل کریم‌خان، از شمال به جنوب خیابان فلسطین و وصال و از خیابان قدس بالاتر از بلوار کشاورز تا میدان ولی‌عصر را دربر می‌گیرد. به طور کلی محدوده نماز عید سعید فطر کلیه خیابانهای حدفاصل بزرگمهر و طالقانی تا خیابان فاطمی را در بر می‌گیرد.

مسئول ستاد نماز عید فطر از استقرار تلویزیون‌های مختلف در مسیر نماز عید فطر برای مشاهده خطیب نماز خبر داد و گفت: برنامه رسمی نماز عید فطر از ساعت ۷:۳۰ روز جمعه با تلاوت قرآن کریم، دعای ندبه، ابتهال‌خوانی ادامه خواهد داشت و محدوده ساعت ۸:۱۵ نماز عید فطر به امامت ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور میلیونی مردم در نماز عید فطر نشان‌دهنده بی‌اثر بودن تحریم و حمایت از مسلمانان جهان است، گفت: نماز عید فطر نمازی سیاسی و عبادی است که حضور در آن حمایت از مردم محروم سوریه، فلسطین، بحرین، تونس و حمایت بیداری اسلامی است و وحدت مردم و مسئولین کشور را به خوبی منعکس می‌کند.

حجت‌الاسلام در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره برگزاری عید سعید فطر در مصلای تهران گفت: قرار بود امسال نماز عید در مصلای تهران برگزار شود، اما به دلیل آماده نبودن مصلی و به خصوص در دست ساخت بودن پروژه عظیم و بزرگ ایوان مخصوص مصلی، مسئولان و نهادهای امنیتی برگزاری نماز در مصلا را تایید نکرد.

به گفته وی نزدیک به ۲۰ هزار نماز عید فطر همزمان با برگزاری نماز در دانشگاه تهران در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری نماز عید ضمن انتقاد از دولت و مجلس در زمینه عدم تخصیص بودجه مناسب برای تکمیل پروژه مصلی تهران گفت: از دولت و مجلس انتقاد داریم، زیرا آنها هزینه‌های سرسام‌آوری را برای بودجه‌های دیگر هزینه می‌کنند، اما بودجه قطره‌چکانی برای مصلی در نظر می‌گیرند و امیدواریم که دولت جدید با اختصاص بودجه‌ای مناسب کار عمرانی این پروژه عظیم را پایان دهد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع برگزاری نمازهای عادی هفتگی در مصلی برگزاری پی‌در پی نمایشگاه‌ها در مصلا است گفت: ما آمادگی داریم محل موجود در دانشگاه تهران را برای برگزاری نمایشگاه در اختیار این دستگاه‌ها قرار دهیم تا بتوانیم نمازهای هفتگی را در مصلی برگزار کنیم، اما برگزاری نماز عید فطر با حضور میلیونی مردم حقیقتا در وضعیت فعلی مصلی امکانپذیر نبود.

وی در پایان از آمادگی کمیته حراست این ستاد برای هماهنگی با خبرنگاران و عکاسان در زمینه برگزاری بهتر نماز عید فطر خبر داد و گفت: با مراجعه خبرنگاران و عکاسان به کمیته حراست کارت تردد در اختیار آنها برای پوشش خبری و تصویری قرار می‌گیرد و ستاد برگزاری عید سعید فطر به بهترین گزارش خبری و تصویری جوایز نفیسی اهداء می‌کند.

۱۳۹۲/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...