نسخه چاپی

اختلاف آمریكا و اسراییل بر سر روحانی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در واكنش به موضع آشتی‌جویانه واشنگتن نسبت به تحلیف روحانی از اختلاف معنا‌دار دولت اوباما با مقامات اسرائیلی درباره دولت جدید ایران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در یادداشتی از اختلاف معنادار دیدگاه دولت اوباما با مقامات اسرائیلی درباره دولت جدید ایران خبر داد.

این روزنامه با اشاره به واکنش آمریکا نسبت به مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران افزود واشنگتن برای کار با ایران اعلام آمادگی کرده است در حالی که اسرائیل هشدار داد دولت جدید مانند قبلی تهدیدی برای صلح جهانی است.

به گزارش این روزنامه در بیانیه کاخ سفید که به این مناسب منتشر شده است ابراز امیدواری شد تا ایران از این فرصت استفاده کرده هرچه سریعتر نگرانی‌های عمیق جامعه بین‌المللی را در خصوص برنامه هسته‌ایش برطرف کند.

جروزالم پست لحن آشتی جویانه آمریکا نسبت به ایران را بر خلاف مواضع اسرائیل دانست و افزود: بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد جهان به ظاهر اعتدالگرای روحانی اعتماد نکند. روحانی در مراسم روز جهانی قدس اسرائیل را یک"زخم کهنه در پیکر جهان اسلام" نامیده بود که موجب خشم نتانیاهو شد.

جروزالم پست به کابینه روحانی نیز اشاره کرد و افزود:« رئیس جمهور جدید محمد جواد ظریف، نماینده سابق ایران در سازمان ملل را برای پست وزات خارجه انتخاب کرد. ظریف دیپلماتی شناخته شده برای مقامات عالی رتبه آمریکا از جمله جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا و چاک هیگل وزیر دفاع این کشور است.»

این روزنامه صهیونیستی‌در انتها مواضع طرفدران افزایش تحریم ها در واشنگتن از جمله نامه 76 سناتور آمریکا به اوباما برای حمایت از تشدید تحریم ها را مورد تاکید قرار داد.

پس از انتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران و افزایش احتمال گفتگوهای دوجانبه و حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران، مقامات تل آویو تلاش دارند ایران را همچنان در راس تهدیدات منطقه‌ای نشان دهند. این در حالی است که اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است و به هیچ یک از تعهدات بین المللی در این زمینه از جمله پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای تن نداده است.

۱۳۹۲/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...