نسخه چاپی

قطر به نزدیك ترین دستیار صدام پناه داد

یك عضو پارلمان عراق اعلام كرد كه كشور قطر بە معاون صدام حسین، دیكتاتور معدوم عراق كمك كردە است و وی را در داخل خاك خود راە دادە است.

به گزارش نما به نقل از فارس، "عزت شابندر"، عضو فهرست دولت قانون در پارلمان عراق گفت: "عزت ابراهیم الدوری"، معاون اول صدام دیکتاتور معدوم عراق و رئیس کنونی حزب منحلە بعث نوار ویدئویی اخیر خود را در کشور قطر ضبط کردە است.

وی افزود: طبق اطلاعاتی کە در اختیار داریم، عزت ابراهیم الدوری این نوار را اواخر ماە گذشتە در کشور قطر ضبط کردە است و می دانیم در این کشور حضور داشتە است.

عضو ارشد پارلمان عراق بە شدت از عملکرد قطر در قبال کشورش انتقاد کرد و کمک بە معاون رئیس جمهور معدوم عراق را غیر دوستانە توصیف کرد و گفت: این رفتار غیر دوستانە است ما می‌دانیم کە مقامات قطر الدوری را بە کشور خود راە دادەاند.

شابندر خاطرنشان کرد: در صورت اثبات مدارک و ارائە آن، دولت عراق و ملت موضع خود را در قبال مقامات قطر اعلام خواهند کرد.

"عزت ابراهیم الدوری" معاون اول صدام دیکتاتور مخلوع عراق و رئیس کنونی حزب منحلە بعث چند روز پیش با انتشار ویدئویی بە مناسبت ٦٥ سالگرد تاسیس حزب بعث، بیش از یک ساعت بە سخنرانی پرداخت.

چهرە الدوری در این نوار ویدئویی بە مراتب پیرتر شدە است اما هیچ نشانەای از وجود بیماری در آن دیدە نمی‌شود؛ این در حالی است کە پیش از این منابع خبری اعلام کردە بودند وی بە سرطان خون مبتلا شدە است.

لباسی کە بر تن معاون صدام حسین بود، منقش بە بلندمرتبە‌ترین رتبە سربازی عراق بود و همچنین سە محافظ با رتبەهای بالای سربازی پشت سر وی حاضر شدەاند.

"عزت ابراهیم الدوری" از قدیمی ترین و نزدیک ترین دستیاران صدام ، از جمله بلندپایه ترین مقامات دولت سابق عراق است که تحت تعقیب قرار دارد و با گذشت ٩ سال تاکنون دستگیر نشدە است.

وی که در تکریت، زادگاه دیکتاتور سابق عراق متولد شده بود، دست راست صدام حسین در امور روزمره تلقی می‌شد. او معاونت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را به عهده داشت و در زمان حملات شیمیایی سال 1988 به مناطق کردنشین عراق که باعث قتل هزاران کرد شد، عضو ارشد کمیته ای بود که مسئول امور آن مناطق بود.

الدوری همچنین نائب رئیس شورای فرماندهی انقلاب بود و در سرکوب قیام ناکام شیعیان در سال 1991 نقش کلیدی داشت.

۱۳۹۱/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...