نسخه چاپی

روز تحلیف چه‌كسی جای احمدی‌نژاد را پر كرد؟/عكس

عکس خبري -روز تحليف چه‌کسي جاي احمدي‌نژاد را پر کرد؟/عکس

سال 88 در بحبوحه اعتراض هایی كه به نتیجه انتخابات صورت گرفته بود چندتن از مقامات كشورمان بنا به دلخوری از اتهاماتی كه رئیس جمهور در یكی از مناظرات به آن ها زده بود و همچنین بسیاری از نمایندگان اصلا طلب مجلس در مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد در مجلس حضور نیافتند. پیش از آن، مراسم تحلیف های در مجلس، با حضور رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور جدید برگزار می شد، همچنانكه در سال 84 آیت الله هاشمی رفسنجانی رقیب احمدی نژاد به مجلس رفت و در كنار رئیس جمهور سابق سید محمد خاتمی و رئیس جمهور جدید آن زمان محمود احمدی نژاد نشست.

براساس چینش صندلی های، محمود احمدی نژاد باید میان حامد کرزای و حسن روحانی می نشست

یک روز بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بسیاری از مقامات کشورمان و رقبای این انتخابات، پیروزی روحانی را به وی تبریک گفتند، سران سه قوه به دیدار رئیس جمهور منتخب رفتند و در ادامه وزیران دولت یک به یک در دفتر حسن روحانی با وی ملاقات کرده و گزارشی از عملکرد وزارتخانه تحت نظر خود را به وی دادند. احمدی نژاد از این اتفاق به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد که در دوره های قبل کمتر دیده شده بود و بر دولت خود بالید که وزیرانش چنین سنت حسنه ای را به جا آورده اند.

سنت حسنه را البته محمود احمدی نژاد خود در مراسم تحلیف روحانی به جای نیاورد. اگر در سال 88 هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری غابیان اصلی مراسم تحلیف احمدی نژاد بودند و دیروز حداقل یکی از آن‌ها خانوادگی در مراسم تحلیف روحانی حضور پیدا کرده بود، احمدی نژاد اما ترجیح داد صندلی خود را در مجلس خالی بگذارد و در جشن تحلیف روحانی حضور پیدا نکند تا اتفاقی که یک بار در سال 87 رخ داده بود و همه این چهره ها یکجا جمع شده بودند این بار هم تکرار نشود.

صادق آملی لاریجانی دیروز در کنار روحانی و در همان صندلی که برای احمدی نژاد در نظر گرفته شده بود نشست


براساس چینش صندلی ها محمود احمدی نژاد روز گذشته باید در صندلی شماره 9 و بین حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان می نشست اما تصاویری که از این مراسم منتشر شد، نشان می داد صندلی خالی احمدی نژاد را آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پرکرده است.

از میان حلقه اطرافیان و وزرای احمدی نژاد، تنها محمدرضا رحیمی معاون اول، سید محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی، شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد، عباسی وزیر کار و تعاون و صالحی وزیر خارجه در این مراسم شرکت کردند و خبری از اسفندبار رحیم مشایی، حمید بقایی، غلامحسین الهام، مجتبی ثمره هاشمی و سعید مرتضوی هم نبود.

احمدی نژاد دیروز در ساختمان لادن ماند و به تحلیف نرفت. گفته می شود دعوت نشدن نزدیکانش به مراسم تحلیف دلیل نرفتنش به مجلس بود


محمود احمدی نژاد که شب قبل تر به خانه خود در نارمک اسباب کشی کرده بود و در جمع هواداران نارمکی اش حضور یافته بود دیروز ترجیح داد به همراه اسنفدیار رحیم مشایی در ساختمان لادن- ساختمانی که به عنوان دفتر رئیس جمهور سابق از آن یاد می شود- بماند و با برخی مقامات کشورهای خارجی دیدار کند. برخی گمانه زنی ها از آن حکایت دارد که احمدی نژاد به این دلیل که حلقه نزدیکانش به این مراسم دعوت نشده بودند در مراسم تحلیف حضور پیدا نکرده است

۱۳۹۲/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...