نسخه چاپی

تلاطم راهرو های مجلس

عکس خبري -تلاطم راهرو هاي مجلس

در روزهای آینده شاهد بازار داغ گفتگو ها در بهارستان خواهیم بود وزرای پیشنهادی دولت یازدهم درحال رفت‌وآمد به بهارستان و حضور در جلسات مشترك با وكلای ملت به ارائه برنامه‌های خود خواهند پرداخت.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني. رئيس جمهور مردم ایران ، روز يکشنبه ۱۳ مرداد و در پايان مراسم تحليف خود، فهرست وزرای پيشنهادی‌اش را به مجلس شورای اسلامی تقديم کرد. و از همان لحظه گمانی زنی ها برای رای اعتماد به کابینه جدید در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
در روزهای آینده شاهد بازار داغ گفتگو ها در بهارستان خواهیم بود وزرای پیشنهادی دولت یازدهم درحال رفت‌وآمد به بهارستان و حضور در جلسات مشترک با وکلای ملت به ارائه برنامه‌های خود خواهند پرداخت.

سه شنبه 15 مرداد ماه کمیسیون های مجلس شورای اسلامی شلوغ ترین روز کاری خود را پشت سر خواهند گذاشت.
در این روز سیدحسن هاشمی گزینه‌ پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت بهداشت از ساعت 14 به دیدار اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواهد رفت.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این هفته طی جلساتی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت روحانی را بررسی می‌کند.
قرار است وزرای پیشنهادی 4 وزارتخانه اطلاعات، امور خارجه، کشور و دفاع با حضور در جلسات این کمیسیون برنامه‌های خود را ارائه دهند، در روز سه شنبه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزرای پیشنهادی کشور و اطلاعات جلسه خواهند داشت.
همچنین وزرای پیشنهادی اطلاعات، کشور، کشاورزی و کار و رفاه اجتماعی با اعضای کمیسیون قضایی مجلس هم جلسه خواهند داشت..
به گفته عباس مقتدایی کمیسیون آموزش خانه ملت با وزرای آموزشی شامل وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تشکیل جلسه می‌دهد.
وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان در جلسه فردای کمیسیون اجتماعی هم حاضر می شوند و برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد.
علی جنتی گزینه‌ پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور خواهد یافت
کمیسون اقتصادی هم فردا پر کار خواهد بود، و طیب‌نیا و نعمت‌زاده وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صنعت،‌ معدن و تجارت با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی ضمن ارائه برنامه‌های خود به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهند.
رحمانی‌فضلی، چیت‌چیان و آخوندی وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های کشور، نیرو و راه و شهرسازی به دیدار اعضای کمیسیون عمرا می روند
زنگنه گزینه‌ پیشنهادی وزرات نفت، چیت‌چیان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، حجتی گزینه‌ پیشنهادی وزارت کشاورزی و طیب‌نیا گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد در جلسه فردای کمیسیون انرژی حضور خواهند یافت.
طبق آیین‌نامه داخلس مجلس، پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی به خانه ملت، مجلس باید جلسات رای اعتماد به وزرا را پس از گذشت یک هفته برگزار کند.
رسیدگی به 18 وزیر پیشنهادی با توجه به اسامی وزارتخانه‌ها به ترتیب حروف الفبا صورت می‌گیرد، وزرای پیشنهادی برای کسب رأی اعتماد از مجلس نیاز به رأی بیش از نیمی از نمایندگان حاضر در صحن علنی دارند.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۵/۱۷
اميدي به اين دولت نيست بايد به فکر بود
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...