نسخه چاپی

در فاصله 40 روزه تا مسابقات جهاني بوداپست

هشدار مربی تیم‌ملی:شرایط بحرانی است

مربی تیم ملی كشتی آزاد می‌گوید كه شرایط تیم بحرانی است و اردونشینان در فشار بدی قرار دارند.

به گزارش نما، رضا لایق در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا به حال چنین اتفاقاتی در کشتی وجود نداشته اما با چنگ و دندان تلاش می کنیم که زحمات کادر فنی و کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی به نتیجه برسد. البته مشکلات مالی و چالش‌های فدراسیون در کارآیی کشتی‌گیران و کادر فنی تاثیر دارد.

وی افزود: آرامش در اردوها و اعزام‌ها باعث می شود که همه با آرامی کار خود را انجام دهند و دغدغه اسکان، بدهی و تغذیه نداشته باشند. البته امیدواریم مشکلاتی که برای نوجوانان در مغولستان بوجود آمد برای تیم بزرگسالان ایجاد نشود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد همچنین درباره تلاش‌های رسول خادم گفت: با آقای خادم صحبت‌های زیادی داشته ایم و فدراسیون هم شب و روز تلاش می کند تا مشکلات را حل کند اما واقعا در جایی هستیم که پولی نیست و اعتبار و بودجه وجود ندارد. حتی برای هزینه‌های نوجوانان چون پول نقد نبود آقای خطیب خودش چک شخصی داد.

لایق با اشاره به این که حقوق کادر فنی یک مسئله فراموش شده است، اظهار کرد: ما مدت‌ها است که داریم رایگان کار می‌کنیم و فراموش کرده‌ایم که حقوقی هم داریم. امیدواریم مسوولان کمی به فکر باشند چون کشتی پرچمدار ورزش بوده و مردم با آن ارتباط معنوی برقرار می‌کنند. کشتی یک رشته نیست و فراتر از یک رشته است والان هم توقع داریم که مسئولان ارشد به میدان بیایند تا مشکلات این ورزش حل شود.

وی همچنین درباره وضعیت تغذیه ملی پوشان گفت: غذا هست اما نه در حد رقابت‌های جهانی. کشتی‌گیران تا حدی که سیر می شوند غذا می‌خورند. با وجود فشار تمرین‌های زیادی که روی آن‌ها است و صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنند این نوع تغذیه در حد حضور در رقابت‌های جهانی نیست. روزها سپری می‌شوند و کسی کار ندارد که ما اینجا چه می‌کشیم بلکه همه به دنبال نتیجه گرفتن و مدال هستند. امیدوارم مسئولین یک تیم ویژه برای کشتی بفرستند تا وضعیت اردوها و کمبودها را بررسی کنند.

لایق در ادامه اظهار کرد: با وجود همه این مشکلات تمرینات و برنامه‌ریزی‌ها به خوبی پیش می‌رود و کشتی‌گیران وضعیت خوبی دارند وانگیزه‌شان بسیار بالا است. به خصوص در دو وزن 66 و 96 کیلوگرم که قرار است انتخابی برگزار شود کشتی‌گیران تلاش ویژه‌ای می کنند. خدا را شکر مصدومی نداریم و تلاش خود را می‌کنیم در رقابت‌های جهانی به موفقیت برسیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: همه دغدغه داریم ونگرانیم که مشکلات مالی فدراسیون روی کارمان تاثیر بگذارد. شرایط خوبی نیست و کارها با تاخیر انجام می‌شود. اگر هر کاری سر جای خودش انجام نشود عواقب خوبی ندارد و امیدواریم که با جابه‌جایی دولت و آمدن وزیر ورزش جدید مشکلات کشتی که نمی توان آن را کتمان کرد برطرف شود.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...