نسخه چاپی

در تذكرات شفاهي نمايندگان مجلس مطرح شد

درخواست از روحانی برای لغو مجوز دانشگاه و تعطیل كردن دفتر احمدی‌نژاد

نماینده مردم شهرضا در مجلس تاسیس دانشگاه در تهران را غیرقانونی دانست و از روحانی خواست كه مصوبه تاسیس دانشگاه ایرانیان را باطل كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز تذکرات شفاهی خود را در صحن علنی قرائت کردند.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی ضمن تبریک استقرار دولت جدید با اشاره به تاسیس دانشگاه ایرانیان توسط رئیس جمهور سابق اظهار داشت: ایجاد و تاسیس دانشگاه قوانین خاص خود را دارد و ایجاد دانشگاه در تهران غیرقانونی است ولو به نام رئیس جمهور سابق باشد.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور سابق حق نداشته است که چنین مصوبه‌ای داشته باشد. بنابراین از حجت‌الاسلام روحانی می‌خواهیم که این مصوبه را باطل کند و اجازه ندهد رانت‌خواری اینچینی از سوی رئیس جمهور سابق اعمال شود.

نماینده مردم شهرضا افزود: از روحانی می‌خواهم که جلوی مسجد ضراری که می‌خواهد کانون ایجاد فکر باشد و مباحثی مانند مهدویت که در آن ظهور انفسی و آفاقی را مطرح کند و اعتقاد شیعه را با حرف‌های خود به بازی بگیرد، بیاستد. این آقایی که می‌گوید رانت‌خواری، باید جلوی این رانت‌خواری را بگیرد.

حیدرپور در تذکر دیگری گفت: دفتر رئیس جمهور سابق صیغه جدیدی است که نمی‌دانیم از کجا درست شده است. می‌گویند دفتری در میدان ونک با عنوان دفتر رئیس جمهور سابق وجود دارد. آقایان دفتر رئیس جمهور سابق همه آنجا اتراق و اسباب‌کشی کرده‌اند و برخی اسناد و مدارک و هدایای رئیس جمهور به آن مکان منتقل شده است. لذا از رئیس جمهور می‌خواهیم که این دفتر را تعطیل کند. با توجه به اینکه رئیس جمهور سابق عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت است، لذا اگر می‌خواهد کاری انجام دهد به دانشگاه برود. ضمن اینکه حضرت آقا نیز برای وی حکم زده است.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس طی سخنانی در صحن علنی به وزیر کشور تذکر داد و اعلام کرد که در سال ۹۱ دولت در دو بخش سهمیه استانی تصویب کرد و اقدام به صدور مجوز استخدام برای استانداری‌ها کرد. با پیگیری ما سهمیه استانی لرستان بر اساس نیاز ۳ هزار نفر تعیین شد.

وی ادامه داد: استانداری لرستان تاکنون صرفا برای یک هزار نفر آزمون برگزار کرده و تکلیف این تعداد را هم مشخص نکرده است.

نماینده مردم لرستان با بیان اینکه استان لرستان استان اول بیکاران کشور است از وزیر کشور درخواست کرد تا استانداری لرستان را ملزم به انجام این کار کند.

قاسم عزیزی نماینده مردم شازند در مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: من به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسریع در پرداخت بهای گندم به کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی و همچنین در مورد توقف اقدام خلاف اخلاق در عزل مدیرعامل شرکت فاضلاب به استان مرکزی تذکر می‌دهم.

وی ادامه داد: تذکر بعدی من به وزیر نیرو در خصوص تخصیص اعتبار جهت تامین آب شرب تعدادی از روستاهای شازند است.

نماینده مردم شازند در پایان گفت: همچنین برای رئیس جمهور جدید آرزوی توفیق دارم و انشاءالله وی با تدبیر نسبت به رفع بیکاری و حل مشکلات کشور و عزت و سربلندی ایران در معادلات بین‌المللی موفق باشد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در تذکر شفاهی و در صحنه علنی مجلس با تشکر از اعتماد نمایندگان برای انتخاب جهت پست ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: تذکر اول من به وزیر نیرو در خصوص گرفتن هزینه اضافه برای واگذاری انشعاب برق است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو هزینه تیر برق، سیم، جرثقیل و کارگر را از مردم می‌گیرد که این اقدام غیرقانونی است و با وجود رای دیوان عدالت اداری همچنان انجام می‌شود.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور گفت: علی‌رغم کمبود آب در سراسر کشور هنوز هیچگونه مدیریتی برای کشت و برنامه مشخصی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعمال نشده است.

پورمختار در خاتمه از سازمان حج و زیارت درخواست کرد که در اعزام ۱۵۰۰ نفر از زائران از استان همدان مساعدت لازم را انجام دهد.

حجت‌الله درویش‌پور نماینده مردم ایذه در مجلس طی سخنانی در تذکر شفاهی با اشاره به درگذشت ۱۲ تن از شهروندان ایذه گفت: این حادثه در اثر سهل‌انگاری وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی ادامه داد: به دنبال آب‌گیری سد کارون ۳ پل‌ها به زیر آب رفت و وزارت نیرو متعهد بود که این موضوع را جبران کند، اما این کار را انجام نشد. لذا مردم در محاصره آب قرار گرفتند و تنها راه گذاشتن یدک‌کش بود ضمن اینکه این وسیله هیچ حفاظتی نداشت و بیمه هم نبود.

نماینده مردم ایذه در مجلس افزود: ما تذکر شدید خود را نسبت به این اقدام وزارتخانه اعلام می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کرده و جاده و پل‌های منطقه را احداث کنند و خسارت به مردم خصوصا مردم کشته شده را پرداخت کنند.

درویش‌پور در پایان خاطرنشان کرد: از مقامات قضایی درخواست رسیدگی فوری و شناسایی مقصران و مجازات آنها را داریم.

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی به عنوان آخرین نماینده تذکر دهنده با اشاره به اظهارات درویش‌پور اظهار داشت: تذکر من در مورد درگذشت ۱۲ تن از هموطنان در ایذه بود.

وی ادامه داد: جالب توجه است که مجری طرح کارون ۳ لیسانس کشاورزی دارد. همچنین در آب‌نیرو مجریانی وجود دارد که ۵ طرح مهم را در دست دارند و تنها لیسانس الهیات دارند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: ما این موضوع را در کمیسیون عمران پیگیری می‌کنیم که چرا تا حالا کسی پاسخگوی این موضوع نبوده است.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...