نسخه چاپی

یك حمله تروریستی به شیعیان پاكستان

عکس خبري -يک حمله تروريستي به شيعيان پاکستان

در یک حمله تروریستی که ساعتی پیش در شهر کویته و در یک فروشگاه متعلق به شیعیان این شهر رخ داد، دست کم شش تن شهید شدند و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کویته، در ادامه کشتار شیعیان پاکستان توسط سازمان‌های افراطی و غیر قانونی، ساعتی پیش در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان یک فروشگاه متعلق به شیعیان در خیابان "پرنس" مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن 4 تن در دم جان باختند و 3 تن دیگر به بیمارستان انتقال یافتند که 2 تن زخمی شدگان در میانه راه به شهادت رسیدند.

همه شهدا و زخمی شدگان متعلق به قوم "هزاره" می‌باشند.

پلیس کویته بلافاصله با حضور در صحنه جرم، منطقه را به محاصره خود درآورد اما همچون گذشته عوامل این جنایت موفق به فرار شدند.

یک شاهد عینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت که هشت تروریست این جنایت را انجام دادند.

شورای "تحفظ عزاداری" بلوچستان و رهبران مجلس وحدت مسلمین این جنایت را بشدت محکوم و عزای عمومی سه روزه در این ایالت اعلام کردند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این جنایت را برعهده نگرفته است.

"علامه عبدالخالق اسدی" دبیر کل مجلس وحدت مسلمین ایالت پنجاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کویته گفت: عوامل شرور فکرمی‌کنند که با قتل شیعیان می‌توانند به وحدت و یگانگی امت اسلامی ضربه بزنند و در حالی که تصور می‌کنند که کشتار شیعیان موجب نابودی فرهنگی حسینی در این کشور خواهد شد اما این فکر آنان غلط است زیرا شیعیان دارای کربلا هستند و به هیچ وجه ازشهادت و مرگ نمی‌هراسند.

رهبر "ائتلاف دموکراتیک هزاره" نیز ضمن محکوم کردن این جنایت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: دشمنان این کشور در نسل کشی قوم هزاره و شیعیان در سراسر کشور در پی ایجاد چالش و توسعه فرقه‌گرایی هستند.

وی افزود: قتل عام شیعیان در سراسر پاکستان به اوج رسیده و طالبان و سازمان‌های افراطی و فرقه‌گرایی برای نیل به اهداف شوم خود امنیت کشور را هدف گرفته‌اند.

این حمله در حالی رخ داد که در مدت یک ماه گذشته ده ها تن از شیعیان ساکن شمال پاکستان در منطقه گلگیت و بلتستان در چند حمله تروریستی قربانی تعصب کور افراط گرایان شده اند.

۱۳۹۱/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...