نسخه چاپی

نماينده مردم بجنورد در گفتگو اختصاصي با نما:

از گفتن حقایق نباید پرهیز كرد

عکس خبري -از گفتن حقايق نبايد پرهيز كرد

قاسم جعفری گفت :چرا كه نمایندگان هم درمقابل قسمی كه خورده اند مسوول هستند و باید طبق وظیفه خود هم در بعد قانون گذاری و هم دربعد نظارت باید به مسوولیت خود عمل نمایند .

به گزارش نما ، قاسم جعفري نماينده مردم بجنورد در خصوص مراسم تحليف يازدهمين رئيس جمهور كشور در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : مراسم تحليف رئيس جمهور در مجموع مراسم مناسب و خوبي بود و در حقيقت با توجه به تعبيري كه مقام معظم رهبري داشتند كه بايدهمه كمك كنيم، فضاي همدلي ايجاد شده است. حتي ايشان در جمع دانشجويان در پاسخ به برخي كه مي گفتند ما كمك مي كنيم وهم در موقع آن نقد مي كنيم تاكيد داشتند كه حال بگذاريد كار بكنند، بعد نقد كنيد!
وي افزود: اين مراسم نيز از ديدگاه بين المللي هم خوب و موثر بود زيرا در دوره هاي قبل اين گونه به بخش بين الملل توجهي نمي شد و با دعوت از ميهمانان خارجي و حضور آنان در اين مراسم تاثير بين المللي خوبي را داشته است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: نمايندگان مجلس هم در اين مراسم ديدگاه مثبت و خوبي را داشتند . سخنان دكتر علي لاريجاني رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي بر پايه تعامل بين قوا با پيش شرط قانون گرايي بود و همچنين توجه به مسئله تورم وگراني
ازمحورهاي مهم در كشور است كه بايد به آن توجه كنيم.
وي با اشاره به سخنان رئيس دستگاه قضا عنوان كرد: رئيس دستگاه قضا كشور طي سخناني ياد آورشد قسمي را كه رئيس جمهور بر زبان جاري مي كند ، پاسداري از مذهب رسمي كشور و قانون اساسي كشوراست و پاسداري ازتماميت از ارضي كشور و امانت داري رئيس جمهور را گوشزد كرد كه به نظر مي رسد يادآوري آن نيز خوب و پسنديده است.
جعفري در ادامه با اشاره ه به سخنان دكتر روحاني وسوگند وي يادآورشد: سخنان دكتر سخنان ارزشمند و خوبي بود . اگرچه در اين جلسات، شرايط ايجاب مي كند و بيشتر كليات بيان مي شود، اما در بحث تعامل درعرصه بين الملل يا شان سياست خارجي كشور آقاي روحاني اذعان داشتند كه ملت ما با كسي سر جنگ نداريم و كشورايران كانون صلح و ثبات منطقه است اما اين مسئله بايد دوطرفه باشد .اين معادله ناعادلانه اي است كه يك طرف حرف از تنش زدايي و صلح و مهرباني باشد و طرف ديگر فشار و زور تحريم باشد . لذا اين جمله آقاي روحاني بسيارمورد تشويق نمايندگان و حضار قرار گرفت كه اگر مي خواهيد پاسخ مثبت از ملت ايران بشنويد نبايد با زبان تحريم حرف بزنيد بلكه بايد با زبان تكريم سخن بگوييد .
عضو فراكسيون حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان كرد: در مجموع اگر دولت و مجلس در آينده نيز با اين روند پيش برود و در همين مسير گام بردارند حتما تعاملي مثبت و خوبي را خواهيم داشت . از ديگراقدامات خوب آقاي روحاني معرفي اعضاي كابينه در اين روز بود كه به مجلس سريع معرفي كردند. در مجموع با توجه به مشورتي كه با ديگر دوستان انجام شد به نظر مي رسد كابينه آقاي روحاني ، شايد با اندك تغييراتي كه برخي ازافراد ناشناخته هستند و يا داراي شرايط خاصي هستند كه البته در روزهاي آينده با ارائه برنامه كاريشان به اين امر رسيدگي مي شود، راي خوبي را از مجلس دريافت كنند. در حالت كلي بنده فضا را فضاي مثبت و با تعامل بالا مي يابم كه مي تواند چراغي باشد براي اينكه اين مسيرو هم افزايي ها ادامه پيدا كند.
وي خاطر نشان كرد: ضمن اينكه رئيس جمهور محترم دست ياري را هم به سوي مجلس دراز كردند. طبق حديث نبوي، ضمن اينكه بايد همكاري و همدلي باشد اما از گفتن حقايق نبايد پرهيز كرد. چرا كه نمايندگان هم درمقابل قسمي كه خورده اند مسوول هستند و بايد طبق وظيفه خود هم در بعد قانون گذاري و هم دربعد نظارت بايد به مسووليت خود عمل نمايند .

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۵/۱۷
عاليه الحق که داريد شفاف سازي ميکنيد سايتتنون خيالي خوبه
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...