نسخه چاپی

بازتاب حضور هیات اوكراینی در مراسم تحلیف

حضور كنستانتین گریشنكو، معاون نخست‌وزیر اوكراین و نیكلای پرییساژنیوك، وزیر سیاستگذاری كشاورزی و مواد غذایی اوكراین (رییس طرف اوكراینی كمیسیون مشترك) در مراسم تحلیف رییس جمهوری اسلامی ایران در این كشور مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، کنستانتین گریشنکو، معاون نخست‌وزیر اوکراین در راس هیات اوکراینی با هدف شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران به ایران سفر کرد.

نیکلای پریسیژنیوک، وزیر سیاستگذاری کشاورزی و مواد غذایی اوکراین نیز عضو این هیات بود.

در چارچوب این سفر در تاریخ ۴ اوت دیدار اختصاصی کنستانتین گریشنکو، معاون نخست‌وزیر اوکراین با رییس‌جمهوری منتخب ایران صورت گرفت. کنستانتین گریشنکو پیام تبریک ویکتور یانکویچ، رییس جمهوری اوکراین را تقدیم حسن روحانی کرد.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های کشاورزی و مواد غذایی، بهداشت، داروسازی، فرهنگ و آموزش از محورهای دیدار کنستانتین گریشنکو با حسن روحانی بود.

کنستانتین گریشنکو تاکید کرد که برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری باعث توسعه همکاری‌های دوجانبه اوکراین و ایران خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر اشاره کرد: " چنین ساز و کار دوجانبه‌ای شرایط لازم برای فعال‌سازی همکاری موجود و تعیین راه‌های جدید همکاری بین اوکراین و ایران که بخش کشاورزی از امید بخش‌ترین راستاهای همکاری محسوب می‌شود را فراهم خواهد کرد.

علاوه بر این در چارچوب همکاری‌های فرهنگی و امور انسانی دو طرف در مورد برگزاری روزهای فرهنگی اوکراین در ایران در سال آینده به توافق رسیدند.

هیات اوکراینی هم‌چنین با هاشمی رفسنجانی، رییس جمهوری پیشین ایران که در حال حاضر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده خود دارد ملاقات کرد.

در حاشیه مراسم تحلیف، کنستانتین گریشنکو دیدارهای مختلفی با رییسان‌ هیات‌های خارجی داشت.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...