نسخه چاپی

حاشیه های نشست خبری رئیس جمهور

رئیس دولت یازدهم در نخستین نشست خبری خود اظهار داشت:در حاشیه مراسم تحلیف با برخی سران كشورها دیدار كردم كه میگفتند انتخابات ایران در میان ملت ما هم شور و شعف ایجاد كرد و برخی مقامات كشورهای منطقه هم اظهار كردند 24 خرداد در منطقه امید به صلح و ثبات آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، نخستین نشست خبری حسن روحانی در قامت رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه شنبه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد که این نشست حاشیه هایی داشت.

- در ردیف اول چهره هایی همچون نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور ،حسام الدین آشنا،صادق از مشاوران روحانی و الیاس حضرتی از فعالان رسانه ای اصلاح طلب دیده می شدند.

- زمینه پشت سر حسن روحانی رنگ بنفش است رنگی که به عنوان رنگ تبلیغاتی روحانی در ایام انتخابات بود.

- علی اکبر عبدالرشیدی از مجریان صداوسیما که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی از سوی سازمان صدا و سیما خبرنگار حوزه اروپا، سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد، اوپک و تحولات مربوط به اتحاد اروپائی بود اجرای این برنامه را بر بعهده داشت.

- مجری برنامه در آغاز برنامه اعلام کرد که بیش از 80 در خواست طرح سئوال تا کنون ارائه شده است.

- خبرنگاران خارجی در این نشست خبری حضور پر رنگی دارند.

- روحانی در آغاز نشست خبری اظهار داشت: در حاشیه مراسم تحلیف با برخی سران کشورها دیدار کردم که میگفتند انتخابات ایران در میان ملت ما هم شور و شعف ایجاد کرد و برخی مقامات کشورهای منطقه هم اظهار کردند 24 خرداد در منطقه امید به صلح و ثبات آغاز شد.

-مجری برنامه از خبرنگاران خواست فقط یک سئوال مطرح کنند و اظهار داشت: رئیس جمهور هم بنا دارند مختصر جواب دهند.

-خبرنگار شبکه خبر نخستین خبرنگاری بود که سئوال خود را درباره تداوم پرداخت یارانه ها پرسید که روحانی در پاسخ گفت: در نخستین جلسه هیئت دولت مسئله یارانه ها در دستور کار قرار دارد و بنا است مبلغی که در حال حاضر پرداخت می شود ادامه یابد.

- یکی از خبرنگاران سئوالی پرسید که درباره اجرای قانون اساسی،حقوق شهروندی، مطالبات دانشجویی، حذف برخی رشته ها و تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها در آن گنجانده شده بود که روحانی در پاسخ به آن با خنده گفت: ظاهرش یک سئوال بود اما در باطن چند سئوال مطرح شد. زمانی که روحانی به بخش اول سئوال این خبرنگار پاسخ داد مجری برنامه درخواست کرد که به یک سئوال پاسخ داده شود اما روحانی در پاسخ گفت: سئوال ایشان را نمیتوان پاسخ نداد.

- خبرنگار ریانوستی به روحانی گفت روسیه برای ساخت نیروگاه هسته ای آمادگی دارد که روحانی بعد از لحظاتی مکث خطاب به او گفت: سئوال میکنید یا خبر می دهید که خبرنگار روس پاسخ داد سئوال میکنم و روحانی پاسخ داد.

- خبرنگاری در سئوالش خطاب به روحانی گفت شما گفتید نسبت به مذاکرات خوش بین هستید که روحانی پاسخ داد: من نگفتم خوش بین هستم گفتم بدبین نیستم مقداری فرق دارد.بدترین شیوه این است انسان بلند حرف بزند و یواش عمل کند.

- خبرنگار امریکایی سئوال کرد آیا در سفر به نیویورک قصد ملاقات با اوباما را دارید که روحانی گفت: سفر من به نیویورک در دست بررسی است هنوز تصمیم به سفر نگرفته ام ممکن است انجام شود یا نشود .

-خبرنگاری درباره میراث دولت احمدی نژاد برای دولت یازدهم سئوال کرد که رئی سجمهور در پاسخ گفت: تورم را جیب مردم بهتر از بقیه می فهمد نه بانک مرکزی و مرکز آمار. بیکاری را هم لازم نیست آمار داده شود هرکس در خانه اش می داند چطور است.

۱۳۹۲/۵/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...