نسخه چاپی

بازنگری در تعطیلی پنجشنبه‌ های مدارس

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم اعلام كرد: درباره تعطیلی پنج شنبه ها در سند تحول بنیادین هیچ صحبتی نشده است و همانطور كه قبل از این نیز گفته ام تمامی اقدامات دو ساله اخیر از جمله تعطیلی پنج شنبه ها در صورت وزیرشدنم مورد بازنگری قرار می گیرد، اما برای سال تحصیلی جدید تغییری در برنامه های فعلی آموزشی ایجاد نمی شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم اعلام کرد: درباره تعطیلی پنج شنبه ها در سند تحول بنیادین هیچ صحبتی نشده است و همانطور که قبل از این نیز گفته ام تمامی اقدامات دو ساله اخیر از جمله تعطیلی پنج شنبه ها در صورت وزیرشدنم مورد بازنگری قرار می گیرد، اما برای سال تحصیلی جدید تغییری در برنامه های فعلی آموزشی ایجاد نمی شود.

محمد علی نجفی در حاشیه جلسه نمایندگان تشکلهای علمی، صنفی و سیاسی معلمان در پاسخ به سوال در مورد تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس گفت: نگرانی والدین دو طرفه است، چرا که عده‌ای نیز نگران تعطیلی پنجشنبه ها بوده و هستند و پایین آمدن کیفیت آموزشی را به دلیل تعطیلی این روز لمس کرده اند. همچنین بسیاری از خانواده که در روزهای پنجشنبه به محل کار خود می‌روند، تعطیلی پنجشنبه‌ها و ماندن کودکان آنها در منزل نیز برایشان نگران کننده است.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم این طرح درست یا نادرست بوده اما این نگرانی از طرف هر دو گروه مطرح است؛ چرا که عده‌ای معترض به تعطیلی پنجشنبه مدارس هستند؛ ضمن آنکه در هیچ جایی از سند تحول صحبتی از تعطیلی پنجشنبه‌ها صحبت نشده است؛ اینکه هر اقدامی در آموزش و پرورش انجام شده و عده‌ای آن را به سند تحول وصل کنند به نظرم این اقدام از نظر صداقت و امانت داری نسبت به سند تحول، کار درستی نیست.

تمامی اقدامات اجرا شده سند تحول بازنگری می‌شود

نجفی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در سند تحول مورد بازنگری قرار می گیرد، تصریح کرد: در صورتیکه وزیر آموزش و پرورش شوم، تمام اقدامات دوسال اخیر که در راستای اجرای سند تحول انجام شده بازنگری می شود و هر بخشی از برنامه نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاحات را انجام خواهیم داد که تعطیلی پنجشنبه‌ها نیز یکی از این مسائل است، اما برای سال تحصیلی جدید تغییری در برنامه‌های فعلی آموزشی ایجاد نمی‌شود.

عده‌ای به اشتباه گفتند معاونت پرورشی در زمان وزارت من منحل شد

وزیر پیشنهادی دولت یازدهم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر توسعه فعالیتهای پرورشی در مدارس گفت: در حال حاضر معتقدم اساس کار آموزش و پرورش "تربیت" است و آنرا نمی‌توان از سایر بخش‌های آموزش و پرورش جدا کرد، لذا معاونت پرورشی نه تنها باقی می‌ماند، بلکه این معاونت باید بتواند کل فرایند آموزش و پرورش را به سمت تربیت هدایت کرده و دانش آموزانی را که فارغ التحصیل می‌شوند را برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه بر اساس تربیت دینی و اسلامی آماده کند.

وی درباره انتقاد برخی از کارشناسان درباره فعالیت های پرورشی در زمان وزارتش در آموزش و پرورش توضیح داد: این موضوعات فضاسازی‌ها و هجمه‌های سیاسی است. زمانی که وزیر آموزش و پرورش بودم، معاونت پرورشی بسیار تقویت شد اما عده‌ای اظهار کردند که معاونت پرورشی در زمان من منحل شد، در حالی که به نظرم هفت هشت سالی در این خصوص دچار اشتباه شده‌اند.

به گفته نجفی، در زمان وزارت سابقم نه تنها امور پرورشی تعطیل نشد، بلکه کماکان به فعالیت خود ادامه داد. این در حالیست که از نظر حجم و کیفیت فعالیت‌ها، رشدی قابل توجه یافت.

در حدی که بتوانیم مدیریتها را اصلاح خواهم کرد

وی همچنین درباره برخی سوء مدیریت‌های آموزش و پرورش که منجر به افت کیفی برنامه‌ها شده گفت: در حدی که بتوانیم آنرا اصلاح خواهیم کرد و هر زمان که احساس کنیم مدیری شایستگی ماندن در پستی را ندارد و فرد شایسته‌تری داریم، اقدام خواهیم کرد و این جزو مواردی نیست که درباره تصمیم‌گیری آن در سال تحصیلی صبر کنیم.

نجفی در مورد منتقدان حضور وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم تصریح کرد: عملکرد و سوابق من مشخص است، چراکه سه سال در وزارت فرهنگ و آموزش عالی، 9 سال در آموزش و پرورش و سه سال در سازمان برنامه و بودجه خدمت کرده‌ام، لذا کارشناسان این سه دستگاه می‌توانند درباره عملکرد من اظهارنظر و قضاوت کنند. بسیاری از صاحبنظران تعلیم و تربیت و کارشناسان آموزش و پرورش پاسخ این مطالب را داده و خواهند داد.

کسانی که این فضاسازی را انجام می‌دهند امیدوارند بتوانند در تصمیم نمایندگان مجلس تاثیر بگذارند، اما به نظر من این مسائل در نظر نمایندگان تاثیری نخواهد داشت، چرا که نمایندگان به خاطر مسئولیت وجدانی و شرعی و با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند باید مسائل را با دقت بررسی کنند. به نظرم چاره‌ای نداریم که طی هفت هشت روز آینده شاهد برخی بد اخلاقی‌های سیاسی باشیم انا بهتر است در مورد آن صحبت نکنیم.

۱۳۹۲/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...