نسخه چاپی

3 خبر داغ یارانه ای دولت روحانی

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها از تأمین منابع لازم به منظور پرداخت یارانه مردادماه در تاریخ معین خبر داد و گفت: منابع یارانه ماه‌های بعد را دولت آقای روحانی تأمین خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدرضا فرزین در پاسخ به این پرسش که آیا منابع یارانه نقدی مردادماه توسط دولت آقای احمدی نژاد تأمین شده و در هجدهم ماه جاری با روی کار آمدن دولت آقای روحانی یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود یا خیر؟ اظهار داشت: این دولت (دولت دهم) تلاش می کند یارانه مرداد ماه را هم بپردازد.

وی با تأکید براینکه قاعدتاً دولت آقای احمدی نژاد منابع یارانه نقدی مردادماه را تأمین کرده است، گفت: اما منابع یارانه‌ نقدی ماه‌های آینده را دولت آقای روحانی تأمین خواهد کرد.

مدیر عامل صندوق توسعه ملی درباره اینکه در دولت بعدی حضور دارد یا خیر تصریح کرد: با مستقر شدن دولت آینده تمام این مسائل مشخص خواهد شد.

زمان واریز یارانه مرداد ماه ۱۳۹۲
تاریخ دقیق واریز یارانه های نقدی مرداد ماه سال ۱۳۹۲ هنوز به طور قطع اعلام نشده است .اما طبق برنامه های قبلی به احتمال زیاد در هفته سوم و در تاریخ های ۱۹الی ۲۵مرداد واریز می گردد.

با توجه به اینکه یارانه مرداد ماه ۹۲ اولین یارانه دولت رئیس جمهور منتخب دکتر روحانی می باشد ،گمان می رود تغییراتی در زمان پرداخت آن ایجاد گردد و با توجه به شروع به کار دولت جدید از نیمه مرداد ماه احتمال دارد پرداخت یارانه مرداد ماه ۹۲ به اواخر این ماه موکول شده و یا با یارانه ماه بعد به صورت یکجا پرداخت گردد که باید منتظر ماند و دید چه تدابیری اتخاذ خواهد شد.به محض اعلام قطعی تاریخ واریز یارانه های مرداد ماه خبر آن را در سایت جام نیوز منتشر خواهیم کرد.

بررسی موضوع هدفمندی یارانه ها در نخستین جلسه دولت یازدهم

قانون هدفمندی یارانه ها به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های اقتصادی از آذر ماه سال ۸۹ اجرا شد و از ابتدا قرار بود این قانون طی ۵ سال و در ۵ مرحله اجرایی شود اما به واسطه مشکلات موجود در نحوه اجرای آن هم اکنون پس از گذشت بیش از ۳۰ ماه همچنان این قانون فاز نخست خود را سپری می کند.
فارغ از موضوع نحوه اجرای این قانون، نحوه پرداخت یارانه نقدی در دولت یازدهم این روزها از اهمیت بالایی برخوردار شده است. این در شرایطی است که از ابتدای اجرای این قانون قرار بود یارانه نقدی ابتدای هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود اما با گذشت جند ماه این تاریخ به تعویق افتاد.

تعویق تاریخ واریز یارانه نقدی در طول اجرای قانون هدفمندی بارها تکرار شده است و هم اکنون یارانه نقدی تقریبا با تاخیر حدود ۲۰ روز به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و این موضوع به یکی از مشکلات دولت یازدهم تبدیل شده است.
در همین رابطه حجت الاسلام روحانی روز گذشته در نشست خبری خود به قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: دولت در اولین دستور جلسه خود موضوع یارانه را در دستور کار دارد. یارانه به همان مقداری که پرداخت می‌شده دولت مصمم است همان را ادامه دهد البته با توجه به شرایط اقتصادی اقدامات مقتضی دیگر انجام خواهد شد.

همچنین علی طیب نیا وزیر اقتصاد پیشنهادی درباره قانون هدفمندی یارانه ها گفته است بدیهی است باید با بازنگری طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و فراهم ساختن تمهیدات قانونی لازم و همچنین اجرای طرح تحول در حوزه‌های پیش‌نیاز مانند نظام بانکی، نظام ارزی، نظام مالیات و گمرک به اجرای تحقق طرح مزبور اقدام کرد.
وی همچنین اعلام کرده است لازم است پرداخت‌های نقدی تداوم یابد، باید سعی شود با طراحی سازوکارهای لازم یارانه‌ها برای تنظیم قیمت کالاها و خدمات و یا جلوگیری از بحران‌زدگی بنگاه‌ها و همچنین، برای تسریع و تسهیل اهداف توسعه‌ای بخشی و گسترش فرصت های شغلی جدید پرداخت شود.

در شرایطی که موضوع پرداخت یارانه نقدی طبق روال گذشته فعلا در دستور کار دولت قرار گرفته است باید دید دولت یازدهم در نشست خود درباره زمان واریز یارانه نقدی و کاهش تاخیر های پرداخت تصمیم جدی خواهند گرفت و یا این که یارانه نقدی طبق روال گذشته و با تاخیر حدود ۲۰ روز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

۱۳۹۲/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...