نسخه چاپی

واتیكان از ایران تقدیر كرد

واتیكان از دعوت پاپ، رهبر كاتولیك های جهان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران قدردانی كرد.

یک منبع اگاه در واتیکان در گفتگو با واحد مرکزی خبر در رم، با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای جهان از پاپ برای سفر به کشورشان دعوت می کنند گفت: پاپ از تمام این کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می کند.

به گفته منابع واتیکانی، واتیکان و جمهوری اسلامی ایران از روابط بسیار خوبی برخوردار هستند و به موازات ان اندیشمندان و کارشناسان دینی دو کشور نیز در چارچوب گفتگوی میان ادیان مناسبات بسیار خوب و منظمی دارند.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری سفیر ایران در واتیکان هم امروز در نشستی خبری اعلام کرد: اگر پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان قصد سفر به ایران داشته باشد، از وی استقبال می شود.

وی گفت، دعوت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری از پاپ برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به نوامبر سال دو هزار و ده بازمی گردد که کاردینال ژان لوئیس تائوران مقام ارشد گفتگوی بین ادیان واتیکان به تهران سفر کرد.

سفیر ایران در واتیکان در این نشست خبری همچنین با اشاره به فعالیت های صلح امیز هسته ای ایران یاداور شد: سه سال پیش زمانی که استوارنامه ام را به عنوان سفیر ایران در واتیکان به پاپ تقدیم کردم، وی تاکید کرد استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای حق هر ملتی است.

۱۳۹۰/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...