نسخه چاپی

پیروزی تیم‌ملی بسكتبال‌ایران مقابل اردن

تیم ملی بسكتبال ایران با پیروزی مقابل اردن و انتقام شكست در دوره گذشته مقابل این تیم به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی بسکتبال ایران که با قدرت و با کسب 6 پیروزی پیاپی و بدون شکست به مرحله یک چهارم نهایی بیست و هفتمین دوره جام ملت‌های آسیا راه یافته بود، صبح امروز (جمعه) مقابل اردن به میدان رفت و موفق شد ضمن کسب پیروزی 94 بر 50 و صعود به نیمه‌نهایی، انتقام شکست دوره گذشته را هم از این تیم بگیرد.

همانند 6 دیدار گذشته تیم ملی کشورمان با ترکیب اصلی خود یعنی مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شد.

*کوارتر اول: 31 بر 11 به سود ایران
بازیکنان ایران از ابتدا بازی را با قدرت آغاز کردند و در دفاع و حمله نمایش خوبی داشتند. مهمد بچیروویچ که می‌دانست دیدار حساسی را پیش رو دارد، در کنار زمین بازیکنان را هدایت می‌کرد. حساب کار 9 بر 4 به سود ایران بود که یک کار ترکیبی از کامرانی و حدادی، دو امتیاز دیگر را برای ایران داشت و پس از آن نیز حامد آفاق امتیاز دیگری را برای کشورمان کسب کرد.

«جیمی باکستر» آمریکایی هم که تابعیت اردن را گرفته است با یک حرکت زیر حلقه پرتاب خود را وارد سبد کرد تا این تیم صاحب ششمین امتیاز خود شود.

سه دقیقه به پایان کوارتر مانده بود که پرتاب زیبای سه امتیازی ساهاکیان امتیازهای ایران را به 23 رساند تا همین پرتاب باعث شود سرمربی اردن وقت استراحت بگیرد. در ادامه، اوشین ساهاکیان بار دیگر در ریباند دو امتیاز را کسب کرد.

اردنی ها در نفوذ به زیر حلقه ایران مشکل زیادی داشتند و مجبور بودند پیرامونی کار کنند و شوت بزنند که در این کار هم ناموفق بودند. در ادامه، حامد حدادی با دو پنالتی امتیازهای ایران را به 31 رساند و در برگشت اردنی‌ها در پرتاب سه امتیازی ناموفق بودند تا کوارتر اول 31 بر 11 به پایان برسد.

*کوارتر دوم: 22 بر 17 به سود ایران
این کوارتر با امتیاز آوری اردنی ها آغاز شد اما بلافاصله پرتاب سه امتیازی موفق، پاسخ خوبی به اردنی‌ها داد. مهمد بچیروویچ در ادامه ترکیب دوم خود را وارد میدان کرد. آرن داودی، جمشیدی، ویسی، کاردوست و ارغوان بازی را ادامه دادند. یک کار تاکتیکی از ملی پوشان و پرتاب سه امتیازی موفق روزبه ارغوان را در پی داشت و امتیازهای ایران را به 37 رساند.

اردنی‌ها با شوت سه امتیازی جیمی باکستر به امتیاز 16 دست یافتند. پنج دقیقه گذشته بود که جمشیدی بار دیگر به جای صمد نیکخواه وارد میدان شد. مهدی کامرانی همانند همیشه به خوبی بازیکنان را در زمین صاحب توپ می‌کرد و یک کار ترکیبی دیگر از او باعث شد حدادی امتیاز دیگری را برای ایران کسب کند.

حدادی در زیر حلقه اردنی‌ها به خوبی خودش را نشان می‌داد که حریف قادر به کنترل او نبود.

در دقایق پایانی نیز امتیازآوری‌های ایران ادامه داشت و اردنی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند. اوشین ساهاکیان که در کوارتر اول بسیار خوب ظاهر شده بود در ثانیه های آخر نیز ضمن کسب دو امتیاز، یک پرتاب پنالتی را هم وارد سبد اردن کرد تا حساب کار 53 بر 28 شود.

*کوارتر سوم: 21 بر 8 به سود ایران
ایران در این کوارتر هم با ترکیب اصلی وارد میدان شد و امتیاز نخست را بازیکنان ما به دست آوردند. خطای اوشین ساهاکیان، دو پرتاب را در اختیار اردنی‌ها قرار داد و در برگشت نیز توپ آفاق وارد سبد نشد تا مهمد بچیروویج درخواست وقت استراحت کند. پس از استراحت نیز آفاق خطا انجام داد اما بلافاصله با دو پرتاب سه امتیازی موفق، حساب کار را 67 بر 32 به سود ایران کرد که یکی از این پرتاب‌ها را اردنی‌ها پاسخ دادند.

جمشیدی و سهراب نژاد هم در این کوارتر وارد میدان شدند. سرمربی اردن که تیمش دیگر نمی‌توانست کاری از پیش رو ببرد با اعتراض‌های خود قصد داشت جریان بازی را عوض کند.

در ادامه کار حدادی پس از انجام دو پرتاب‌اش تعویض شد تا کاردوست جای او را بگیرد. اردنی‌ها مقابل تیم دوم ایران هم حرفی برای گفتن نداشتند و در حملات خود توپ‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دادند.

جواد داوری دیگر بازیکنی بود که در این کوارتر جای آفاق وارد میدان شد تا تیم دوم ایران در زمین کامل شود.

تماشاگران ایرانی مانند بازی‌های گذشته به شدت بازیکنان کشورمان را تشویق می‌کردند و روحیه خوبی را به آنها می‌دادند.

حساب کار در در پایان کوارتر سوم 74 بر 36 شد.

*کوارتر چهارم: 20 بر 14 به سود ایران
در این کوارتر هم امتیاز نخست را اردنی‌ها کسب کردند. اکثر بازیکنان حاضر در زمین، تیم دوم ایران بودند و هنگامی که بچیروویج از عملکرد کاردوست ناراضی بود، ارغوان را به جای او به زمین فرستاد. اردنی‌ها بازی را بهتر اداره می‌کردند که همین موضع باعث شد بچیروویچ وقت استراحت درخواست کند و پس از آن حامد حدادی را وارد زمین کند.

محمد جمشیدی در ادامه کار یک پرتاب سه امتیازی موفق داشت و نتیجه را 77 بر 42 کرد. نکته جالب توجه اینکه صمد نیکخواه بهرامی در این کوارتر به میدان نیامد و تمام 10 دقیقه را از روی نیمکت نشست.

چهار دقیقه به پایان دیدار مانده بود که حامد حدادی در برخوردی که با بازیکن اردن داشت از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت. جمشیدی که در این کوارتر از ابتدا در زمین حضور داشت، مانورهای خوبی زیر حلقه انجام می‌داد که با کسب امتیاز همراه بود. سهراب نژاد هم در ادامه پرتاب دو امتیازی موفق داشت و حساب کار را 87 بر 48 کرد.

در ثانیه‌های پایانی بود که یک بازیکن دیگر از ایران به نام کاردوست مصدوم شد و بیرون رفت. لحظات پایانی هم با برتری ایران دنبال می‌شد و سرانجام ملی پوشان کشورمان توانستند 94 بر 50 به برتری برسند.

تیم ملی کشورمان فردا در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده چین و تایوان خواهد رفت. این دو تیم ساعت 14:15 به وقت تهران به مصاف هم می‌روند.

این رقابت‌ها از 10 مرداد آغاز شده و 20 مردادماه به پایان خواهد رسید. سه تیم نخست جواز حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را کسب خواهند کرد.

۱۳۹۲/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...