نسخه چاپی

رسوایی بازار سلاح فروشی آلمان به عرب ها

میزان فروش تسلیحات آلمانی به شش كشور عربی در سال جاری پس از یك فروش پررونق در نیمه اول سال جاری به ركورد جدیدی رسیده است. بیشترین فروش سلاح آلمان به قطر بوده است.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، دولت مرکل به علت فروش بیش از حد سلاح به کشورهای عربی تحت فشار است. ارزش صادرات تسلیحات برلین به 6 کشور حوزه خلیج فارس، 817 میلیون یورو معادل 1 میلیارد دلار برآورد شده است.

در گزارشی که پرتیتراژترین روزنامه آلمان آن را منتشر کرد، با استناد به آمار و ارقام وزارت اقتصاد فدرال تهیه شده است. این گزارش همچنین نشان داد که قطر مبلغ 635 میلیون یورو برای خریداری سلاح هزینه کرده است که این سلاح ها شامل 62 تانک جنگی لئوپارد 2 آلمان و 24 توپ توپخانه خمپاره انداز است.

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با انتقاد شدید برای فروش اسلحه به کشورهای حاشیه خلیج فارس مواجه است.

سخنگوی حزب چپ مخالف دولت آلمان اخیرا اعلام کرده است بدترین موارد نقض حقوق بشر دیگر هیچ دلیلی برای رد صادرات سلاح باقی نگذاشته است.

آلمان در سال گذشته میزان فروش سلاح خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، عربستان سعودی، بحرین، کویت، عمان و امارات متحده عربی را از 570 میلیون یورو در سال 2011 به 1 میلیارد و 42 میلیون یورو معادل 1 میلیارد و 89 میلیون دلار چیزی حدود دو برابر افزایش داده است.

در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، عربستان سعودی بزرگترین وارد کننده سلاح های آلمانی به ارزش1 میلیارد و 24 میلیون یورو در سال گذشته بود.

در اوایل سال جاری، موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (SIPRI) اعلام کرد که آلمان سومین صادر کننده سلاح در جهان پس از ایالات متحده و روسیه است.

۱۳۹۲/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...