نسخه چاپی

در گفتگوي اختصاصي با نما مطرح شد:

بروجردی از ملاقات ظریف با سوروس و مقامات آمریكایی گفت/ حداد عادل:ما دستور العمل صادر نمیكنیم

عکس خبري -بروجردي از ملاقات ظريف با سوروس و مقامات آمريكايي گفت/ حداد عادل:ما دستور العمل صادر نميكنيم

در فراكسیون اصولگرایان معیارهایی مطرح شده و در حال حاضر هم مشغول بررسی این معیارها هستیم كه تصمیم گیری نهایی بر اساس همین معیارها و شرایط موجود خواهد بود.

به گزارش نما همزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای روحانی در مجلس، لیست وزرای پیشنهادی وی برای تشکیل کابینه یازدهم به مجلس ارائه و قرار شد تا نمایندگان طی چند روز به بررسی و ارزیابی شخصیت و عملکرد این افراد بپردازند و مجلس برای رای اعتماد به کابینه مهیا شود.

حضور هر یک از این وزرا در کمیسیون های مربوطه مجلس بهانه ای شد تا با نمایندگان ملت در این باره گفت و گو کنیم.

علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و غلامعلی حداد عادل به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس کسانی بودند که در گفت و گو با نما هر کدام نظرات قابل توجهی درباره وزرای پیشنهادی داشتند.

 
    آقای بروجردی لطفا راجع به جلسه‌ای که در مجلس با حضور آقای ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه برگزار شد بفرمایید.

دیروز آقای دکتر ظریف به عنوان اولین وزیر مرتبط با کمیسیون ما حضور یافتند. جلسه حدود سه ساعت به درازا کشید و طولانی شد. به نظر من ایشان خوب توانست از پس کار بربیاید و سوالات و ابهامات را خوب جواب داد و برنامه‌ را تشریح کرد، به‌خصوص در پاسخ به نکاتی که برخی از سایت‌ها و روزنامه‌ها نوشته بودند که ایشان با برخی از امریکایی‌ها مثل بایدن و سوروس و مانند اینها ملاقات کرده است، گفتند که ما با بسیاری از مقامات امریکا دیدار و مذاکره کردیم و گزارشش را به مسئولین ذیربط فرستاده‌ایم. به نظرم به عنوان وظیفه یا مأموریت محوله به ایشان در چارچوب مجموعه، ایشان با انتظاراتی که از وزیر امور خارجه وجود دارد، خوب توانست پاسخ بدهد. تصور و پیش‌بینی بنده این است که ایشان با رأی بالایی به عنوان وزیر امور خارجه وارد وزارت خارجه شود.

 

    سایر وزرای سیاسی نظیر وزیر اطلاعات و وزیر کشور چطور؟

قرار است آقایان علوی و دهقان بیایند که بعد از حضورشان در کمیسیون می‌توانیم نظر بدهیم؛ یکشنبه آینده هم آقای رحمانی فضلی به کمیسیون می‌آیند.

 

    جناب حدادعادل شما رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هستید و قاطبه مجلس نیز اصولگرا است؛ برای ارزیابی وزرای پیشنهادی تاکنون چه فعالیتی انجام داده اید؟

ما در کمیسیون نمی توانیم دستورالعملی برای کل مجلس صادر کنیم، فقط سعی می کنیم معیارهایی را بیان، اجرا و به آن ها عمل کنیم.

در فراکسیون اصولگرایان معیارهایی مطرح شده و در حال حاضر هم مشغول بررسی این معیارها هستیم که تصمیم گیری نهایی بر اساس همین معیارها و شرایط موجود خواهد بود.

 

    نظرتان درباره معرفی آقایان زنگنه، ربیعی یا میلی منفرد چیست؟

فعلا درباره افراد اظهار نظری نمی کنیم؛ اما تلاش خواهیم کرد که بر اساس معیارهای مشخص عمل کنیم.

۱۳۹۲/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۵/۲۳
جناب دکتر ظريف گل سرسبد کابينه است. درود ملت بر او باد که مايه افتخار ايران در دنيا خواهد بود و هر آنچه احمدي نژاد در دنيا اعتبار و حيثيت ايران را خدشه دار نمود او و دکتر روحاني و کابينه عالي و شريفش باعث کسب آبرو و عزت براي ايران و جمهوري اسلامي خواهند شد. اين کابينه واقعا تجلي شخصيت واقعي ملت فهيم و بزرگ ايران است .
0
0
۱۳۹۲/۵/۲۱
ظريف هم بايد رد بشه
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...