نسخه چاپی

شمار تلفات ناآرامی های بلفاست به 58 نفر رسید

مقامات بلفاست امروز شنبه از افزایش تلفات خشونت های این شهر به 58 نفر خبر دادند.

به گزارش نما، مهر به نقل از رویترز نوشت، بر اساس اعلام مقامات بلفاست در جریان ناآرامی های این شهر 56 نفر از نیروهای پلیس و دو نفر از معترضین زخمی شده اند.

دور جدید ناآرامی ها در بلفاست از روز پنجشنبه آغاز شده است. این درگیری ها زمانی رخ داد که جمهوری خواهان (کاتولیک ها) قصد داشتند رژه سالیانه خود را در یکی از خیابانهای بلفاست برگزار کنند که با حمله سلطنت طلبان روبرو شدند و دو طرف با هم درگیر شدند .

در همین رابطه علاوه بر پنجشنبه شب، شامگاه جمعه نیز شهر بلفاست شاهد درگیری میان پروتستان ها (سلطنت طلب ها) با نیروهای پلیس بود که در نتیجه دو شب درگیری 10 نیروی پلیس زخمی شدند.

در همین رابطه هشت نفر از معترضین نیز بازداشت شده اند. روز پنجشنه و جمعه سلطنت طلب ها با پرتاب آجر، بطری و مواد آتش زا سعی در مقابله با نیروهای پلیس کردند.

در درگیری بین سلطنت طلبان و جمهوری خواهان در طی پنجشنبه و جمعه 10 پلیس زخمی شدند. پلیس برای متفرق کردن دو طرف وارد عمل شد و برای توقف درگیری از گاز اشک آور ،خودروهای آب پاش و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.

این اقدام پلیس به بروز درگیری با سلطنت طلبان منجر شد و بر اثر آن چهار مامور پلیس و چند نفر از مردم بلفاست زخمی شدند. این درگیری ها سبب شد شهر بلفاست روز گذشته به آشوب کشیده شود و خشم معترضان به خشونتهای خیابانی تبدیل شود.

۱۳۹۲/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...