نسخه چاپی

خانه‌هایی كه 35 درصد ارزانتر فروخته می‌شوند

عکس خبري -خانه‌هايي که 35 درصد ارزانتر فروخته مي‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه هزینه مسكن مهر نسبت به دیگر واحدها 35 درصد كمتر است، گفت : تاكنون بیش از 35 هزار هكتار زمین به مسكن مهر اختصاص داده شده است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر،آمار و ارقام مربوط به سهم هر یک از عوامل موثر در تولید مسکن شامل هزینه مصالح ساختمانی، هزینه نیروی انسانی و هزینه تامین زمین نشان می دهد که 35 تا 55 درصد هزینه تولید مسکن مربوط به تامین زمین است.



معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این نسبت در شهرهای بزرگ و متوسط به 55 درصد هم می رسد، بنابراین حذف قیمت زمین از طریق واگذاری به روش اجاره بلندمدت توانسته است هزینه تامین زمین و درنتیجه قیمت تمام شده آن را برای متقاضیان حداقل 35 درصد کاهش دهد.


مهرآبادی با اشاره به راهکارهای دولت برای حمایت از تولید و عرضه مسکن گفت : یکی از راهکارهایی که در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آئین نامه اجرایی آن پیش بینی شده ؛ تکلیف همه وزارتخانه ها ، موسسه ها و دستگاههای دولتی و همچنین شرکت های متعلق به دولت ؛ واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود به وزارت راه و شهرسازی است.

مهر آبادی تصریح کرد: تاکنون بیش از 35 هزار هکتار زمین اختصاص داده شده که اسناد مالکیت 30 هزار هکتار آن به نام این سازمان گرفته شده است و اسناد زمین های دیگر هم در آینده دریافت می شود.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به کمبود زمین دربرخی از مناطق کشور گفت : با بهره گیری از طرح خود مالکین در سراسر کشور به ویژه در استانهای شمالی، خراسان رضوی و اصفهان علاوه بر تامین زمین ؛ اقدامات خوبی در تامین مسکن اقشار کم درآمد انجام می‌شود.

۱۳۹۱/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...