نسخه چاپی

بهترین سن بوتاكس

به گزارش نما، با افزايش سن، در نقاط مختلف صورت چروک‌هايي ظاهر مي‌شوند. اين خطوط به‌خصوص در ناحيه پيشاني، خط اخم و خطوط دور چشم به دليل انقباض عضلاني به وجود مي‌آيد و اگر به موقع درمان شود...

مانع از تبديل خطوط موقت انقباض به خطوط دائم (که در حالت استراحت هم وجود دارند) مي‌شود. با تزريق بوتاکس که نوعي پروتئين حاصل از يک باکتري است، مي‌توان از انقباض اين عضلات و ايجاد چروک پيشگيري و چروک‌هاي موجود را درمان كرد. بهترين سن تزريق بوتاكس بين سنين 20 تا 65 سال است و استفاده از آن کاربردهاي مختلفي دارد؛ پيشگيري از چروک، درمان خطوط ناحيه پيشاني، اطراف چشم و خط اخم، بالا بردن ابرو(ليفت ابرو) و درمان تعريق بيش از حد زير بغل و کف دست. اثر بوتاکس از 2 ساعت بعد از تزريق شروع مي‌شود و طي 3 تا 5 روز قابل مشاهده است و بعد از 14 تا 21 روز به حداکثر مي‌رسد. دوام تاثير بوتاکس حدود 4 تا 6 ماه است و بعد از اين مدت اثر آن از بين مي‌رود. البته بهتر است خانم‌هاي جواني كه باردار هستند، از بوتاكس استفاده نكنند و همچنين كساني كه دچار نارسايي حاد کليوي يا بيماري‌هاي عصبي عضلاني هستند يا داروهاي ضدانعقاد مثل هپارين و وارفاين مصرف مي‌كنند، نبايد بوتاکس تزريق کنند.

استفاده از بوتاكس در درجه اول در رفع چين و چروك‌هاي پيشاني و بعد چين‌هاي قاعده بيني كه به آن «چين‌هاي خرگوشي» گفته مي‌شود و سپس چين وچروك‌هاي لب بالا موثر است. البته بوتاکس خطرهايي نيز دارد که براي کاهش آن بهتر است حتما متخصص آن را تزريق كند. از جمله اين موارد، واکنش آلرژيک است. همچنين ممکن است به دليل انقباض ماهيچه‌ها، باعث ايجاد اخم دائم يا حالت متعجب شود.

۱۳۹۲/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...