نسخه چاپی

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي:

كمبود پرستار همچنان وجود دارد

به گزارش نما، دكتر ابوالقاسمي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، درخصوص كمبود نيروي پرستاري گفت: كمبود پرستار كماكان وجود دارد و به يك برنامه ريزي جامع براي جذب پرستاران نيازمنديم.

وي اظهار داشت: بيشترين كمبود پرستار در استان تهران است.

وي در خصوص برنامه ريزي براي جبران اين كمبود گفت: برنامه ريزي‌هاي مختلفي انجام شده است اما نيازمند همراهي چند فاكتور با يكديگر است از جمله اينكه بايد تربيت نيروي پرستاري همچنين جاذبه‌هايي كه باعث نگهداري پرستاران در محيط بيمارستان مي‌شود افزايش يابند.

وي همچنين يكي ديگر از عوامل را كاهش فشار كاري وارد بر پرستاران دانست و گفت: بايد كاري كنيم كه پرستاران در حد توان خود كاري را انجام دهند.

ابوالقاسمي گفت: كمبود پرستار باعث افزايش فشار كار بر پرستاران مي‌شود و اين امر نيز باعث عدم استقبال به كار پرستاري مي‌شود و اين موارد بايد تواما اصلاح شود و در اين باره برنامه‌هاي تدوين نشده اما برنامه‌هاي زيادي باقي مانده و منتظريم تا وزارت بهداشت سامان يابد.

وي با بيان ينكه ظرفيت تربيت پرستار وجود دارد گفت: اين كار هم در دانشگاه‌هاي دولتي و هم در دانشگاه‌هاي غير انتفاعي قابل انجام است اما بايد دغدغه‌ها كمتر شود.

وي تصريح كرد: دغدغه پرستاران براي كار بايد كم باشد و بايستي فشار كار زياد نباشد و يك پرستار بتواند به موقع از مرخصي‌هاي خود استفاده كند و همچنين تربيت نيروي انساني بايد معادل آن چيزي كه نياز است بايد ا نجام شود از همه مهمتر منابع سلامت بايد تقويت شود چراكه زمانيكه منابع كافي در اختيار نداشته باشيم ما دچار مشكل هستيم.

۱۳۹۲/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...