نسخه چاپی

خانواده مرغ گران می شود

عدم تخصیص ارز مرجع برای نهاده های دامی و افزایش قیمت مواد خوراكی مرغ در طی هفته های آینده سناریوی افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ را مجددا رقم می زند.

به گزارش نما، علی ایرانپور، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص عدم تخصیص ارز مرجع به نهاده های دامی گفت: عدم تخصیص ارز مرجع به نهاده های دامی اقدام بسیار نادرستی است که بدون شک باعث تعطیلی بسیاری از مرغداری ها و دامپروری ها می شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: به طور حتم در آینده نزدیک با افزایش نرخ تخم مرغ در بازار مواجه خواهیم شد.

ایرانپور در تشریح دلایل این افزایش قیمت تصریح کرد: افزایش بیش از دو برابری قیمت‌ خوراک مرغ در بازار به علت عدم تخصیص ارز مرجع به نهاده های دامی است.

وی ادامه داد: روند رو به رشد قیمت‌ خوراک مرغ ، افزایش هزینه های تولید برای مرغداران و عرضه مرغ کیلویی 6 هزار تومان در کنار هم شرایطی را ایجاد می کند که تعطیلی تنها گزینه پیش روی مرغداران باشد.

ایرانپور با بیان این که دولت باید نهاده های دامی را با ارز مرجع در اختیار مرغداران قرار دهد، تصریح کرد: دولت باید با تخصیص ارز مرجع به نهاده های دامی محصولات مورد نیاز را با قیمت مناسب در اختیار مرغداران قراردهد .

وی تاکید کرد: قرار گرفتن این نهاده ها در اختیاز مرغداران با قیمت ارز مبادله ای به طور حتم موجب تعطیلی بسیاری از مرغداری های کشور می شود.

ایرانپور با بیان این که باید از تکرار اتفاق افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ جلوگیری کرد، گفت: وزارت جهاد و کشاورزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت باید بازار مرغ و تخم‌مرغ را از دچار شدن به سونامی گرانی نجات دهند.

به گزارش مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در خاتمه تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود باید با اطمینان گفت که کشور در هفته های آینده با کاهش مرغ وتخم مرغ و نیز افزایش شدید قیمت این اقلام رو به رو است.

۱۳۹۲/۵/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...