نسخه چاپی

تعطیلات جنجالی آقای رئیس جمهور + تصاویر

بادهای مخالف در واشنگتن در حال وزیدن است. ماجرای رسوایی برنامه های جاسوسی آمریكا توسط ادوارد اسنودن كارمند آژانس امنیت ملی ، تیرگی روابط دیرینه با روسیه ، از جمله مسائلی است كه باراك اوباما رئیس جمهور این كشور را با چالش های جدی مواجه كرده است .

به گزارش نما به نقل از صدخبر، اوباما روز جمعه از سفر قريب الوقوعش به «كاپه كد» در ايالت ماساچوست خبر داده است. وي اعلام كرده در اين سفر مسئله اسنودن بايد شفاف و دقيق تر مورد تحليل قرار گيرد و شايد به همين دليل باشد كه اوباما تصميم گرفته به سفر رود.

از سوي ديگر علاوه بر مسئله اسنودن ، تيرگي روابط آمريكا با روسيه كه از دوستان قديمي محسوب مي شوند به دليل اعطاي پناهندگي به اسنودن توسط دولت ولاديمير پوتين ، رابطه اوباما و پوتين را شكرآب كرده بطوريكه وي سفر ماه سپتامبرش به روسيه را لغو كرده است.

وي قصد دارد براي فرار از همه مشكلات مذكور چند روزي را به جزيره «مارتا وينيارد» رود كه 230 كيلومتر مربع مساحت داشته و محلي است كه روساي جمهور قبلي آمريكا از جمله نيكسون ، كارتر و كندي در آنجا تعطيلاتشان را سپري مي كردند.

اما در آنجا هم حضور اوباما باعث دردسر اهالي شده زيرا تمامي خيابانها براي يك هفته قرق شده اند و هيچ اتومبيلي حق عبور و مرور ندارد. مردم اين منطقه از اين موضوع بسيار عصباني و ناراحت هستند . زيرا تا پايان سفر يك هفته اي اوباما در اين محل بايد با اين شرايط ويژه امنيتي كنار بيايند.

يكي از اهالي اين جزيره در اين باره گفت : اوباما مي توانست جاي ديگري تعطيلاتش را بگذراند گفتني است ويلاي محل اقامت خانواده اوباما 5000 متر مربع مساحت و چهار اتاق خواب دارد و ارزش آن در حدود 6 . 7 ميليون دلار است.

140195_605.jpg

140196_802.jpg

140190_296.jpg

۱۳۹۲/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...