نسخه چاپی

برای دفاع از كردهای سوریه مداخله میكنیم

عکس خبري -براي دفاع از کردهاي سوريه مداخله ميکنيم

رییس اقلیم كردستان عراق تهدید كرده است برای حفاظت از جان كردهای سوریه در برابر شورشیان مسلح در این كشور مداخله خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، مسعود بارزاني، رييس اقليم کردستان عراق روز شنبه (۱۹ مرداد، ۱۰ اوت) گفت: «اگر به نظر برسد شهروندان، زنان و کودکان بي‌گناه کرد سوريه در معرض مرگ و تروريسم قرار دارند، دولت منطقه‌اي کردستان عراق براي دفاع از آنان آماده خواهد شد.»

نبرد بين شبه‌نظاميان کرد و گروهاي مسلح وابسته به القاعده در هفته‌هاي گذشته در پي تلاش شبه‌نظاميان کرد براي عقب راندن شورشيان مسلح از چندين مواضع خود در شهر راس العين افزايش يافته است.

همچنين، بارزاني در بيانيه‌اي از احزاب سياسي کرد خواست درباره کشتار «تروريستي» کردهاي سوريه تحقيق کنند.

شبه‌نظاميان گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده، روز دوشنبه با حمله به منطقه تل ابيض در استان الرقه، ۳۳۰ زن و مرد سالخورده و نيز ۱۲۰ کودک کرد را کشتند.

يک گروه شبه‌نظامي قدرتمند کرد ۸ مرداد (۳۰ ژوئيه) گفت در حال بسيج نيرو در برابر شورشيان وابسته به القاعده در سوريه است.

کردهاي سوريه ۱۰ درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي‌دهند و بيشتر در بخش‌هاي شمالي سوريه در نزديکي مرز عراق زندگي مي‌کنند.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.

بان کي مون، دبير کل سازمان ملل متحد، ۳ مرداد (۲۵ ژوئيه) گفت بيش از ۱۰۰ هزار نفر از زمان آغاز ناآرامي‌هاي در اين کشور کشته و هفت ميليون و ۸۰۰ هزار نفر نيز بي‌خانمان شده‌اند.

همچنين، برآورد مي‌شود که يک ميليون و ۸۰۰ هزار نفر از آوارگان سوري در کشورهاي همسايه از جمله عراق، اردن و لبنان به سر مي‌برند.

۱۳۹۲/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...