نسخه چاپی

بخشايش در مخالفت با كليات كابينه يازدهم:

كابینه روحانی"شركت سهامی خاص" است/ دولت سالمندان تشكیل ندهید

عکس خبري -کابينه روحاني"شرکت سهامي خاص" است/ دولت سالمندان تشکيل ندهيد

نماینده مردم اردستان در مخالفت با كلیات كابینه دولت یازدهم با بیان اینكه سن متوسط كابینه پیشنهادی آقای روحانی به ۶۲ سال می‌رسد، اظهار داشت: این كابینه بیشتر شبیه دولت سالمندان است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در مخالف با خط و مشی و اصول کلی برنامه دولت یازدهم، اظهار داشت: تلاش می‌کنم تا نقدی که امروز ارائه می‌دهم، خالی از حب و بغض باشد.

وی با بیان اینکه ۳ دسته نظام در دنیا وجود دارد، گفت: یک سری از نظام‌ها در دنیا ریاستی است که فصل الخطاب آنها رئیس‌جمهور به شمار می‌آید و آمریکا نمونه آن است همچنین نظام‌های پارلمانی در دنیا داریم که پارلمان فصل‌الخطاب آنها است و کشور ترکیه نیز یکی از نمونه‌های آن به شمار می‌رود. نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در دنیا نظام نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی به شمار می‌رود که کابینه خط دو سویه میان دولت و مجلس است. لذا نقد مخالتی که با کلیات کابینه صورت می‌گیرد، به معنای این نیست که افراد شایسته‌ای در کابینه وجود ندارند، بلکه آقایان محترم و قابل رای دادن هستند.

نماینده اردستان در مجلس ادامه داد: اگر بخواهیم کابینه حجت‌الاسلام روحانی را نقد کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که آقای روحانی تاکید داشت که من حقوق‌دانم، اما امروز به این نتیجه می‌رسیم که کابینه او به یک شرکت سهامی عام شبیه است و حتی نه تنها یک شرکت سهامی عام، بلکه یک شرکت سهامی خاص است.

بخشایش تصریح کرد: بنده بعد از یک تحلیل محتوا نتیجه گرفتم که افراد در این کابینه سهم گرفته‌اند به طور مثال آقای عباس آخوندی در این کابینه سهم حجت‌الاسلام ناطق نوری است و حجت‌الاسلام پورمحمدی سهم آیت‌الله آملی لاریجانی است. همچنین آقای محمود حجتی سهم حجت‌الاسلام عبدالله نوری است؛ این چه پیوندی است که می‌خواهد دولت آقای روحانی در آینده را متحد نگه دارد؟ دولتی که باید شفاف و شیشه‌ای باشد و از پشت آن همه چیزها را دید، اما دولت آقای روحانی دولت کارگزاران شماره ۲ است، دولتی که نتیجه و معدل حاصل جمع آن منتج به دولت آقای احمدی‌نژاد می‌شود و شما بالاترین نقدها را به آن وارد کردید.

وی خطاب به روحانی گفت: آیا فکر نمی‌کنید که دولت شما همان مسیر گذشته را تکرار کند؟ در دولت هاشمی و خاتمی ما ۵۰۰ نخبه داشتیم و چرخش نخبگی ندیدیم، اما شما باز هم از همین ۵۰۰ نخبه استفاده کردید. سوال این است که نسل سوم و چهارم کجای کار هستند؟ آنها کجا می‌توانند که وارد جامعه شوند؟ آیا نباید جوانگرایی در این دولت سهم داشته باشد؟ ضرب المثل خوبی در این زمینه می‌گوید جهان با تجربه پیران و همت جوانان مدیریت می‌شود.

نماینده اردستان با بیان اینکه سن متوسط کابینه پیشنهادی آقای روحانی به ۶۲ سال می‌رسد، اظهار داشت: این کابینه بیشتر شبیه دولت سالمندان است. همچنین در برنامه اقتصادی این دولت بیشتر اصل ۴۴ دیده شده و به بخش‌های دیگر توجهی نشده است. آقای روحانی شما آمال و آرزوهای خود را به جای مجلس می‌گذارید، فکر می‌کنیم که باید جای مجلس را بگیرید.

۱۳۹۲/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...