نسخه چاپی

شاهزاده عربستانی: آل سعود دچار وحشت شده

شاهزاده عربستانی با اشاره به گسترش ظلم در این كشور از وحشت رژیم آل سعود از انقلاب مردم خبر داد.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، "خالد بن فرحان آل سعود" با اشاره به سرکوب مخالفان در عربستان گفت: رژیم سعودی به شدت از انقلاب در کشورهای عربی به وحشت افتاده و برای جلوگیری از انقلاب در این کشور مانند همیشه به سرکوب و خشونت و تصویب قوانین خودسرانه و بازداشت و شکنجه معترضان دست زده است.
این شاهزاده ناراضی سعودی که در خارج از این کشور به سر می برد، در مصاحبه با تلویزیون روسیه اظهار داشت: در عربستان حداقل کاری که برای آزار معترضان انجام دهند این است که حقوق آنها را قطع می کنند یا آنها را از کار اخراج کنند.
خالد بن فرحان با اشاره به نبود عدالت در عربستان و بی عدالی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در عربستان سعودی هیچگونه نهاد قضایی مستقلی وجود ندارد. و پلیس و دادستانان و مسئولان قضایی همگی تحت فرمان وزارت کشور هستند.
وی با اشاره به بازداشت منادیان آزادی بیان در عربستان به عنوان مجرم تأکید کرد: آنها در دادگاه با اسناد جعلی و ساختگی معترضان را محاکمه می کنند و اجازه نمی دهند وکیل داشته باشند.
خالد بن فرحان با بیان اینکه برخی از افراد در عربستان برای مدت نامشخصی در بازداشت نگه داشته می شوند، از شکنجه و حتی قتل برخی متهمان در زندانهای این کشور خبر داد.
این شاهزاده معترض سعودی خاطرنشان کرد: مخالفان خواستار مشارکت بیشتر مردم در بدنه حکومت و حقوق و آزادیهای بیشتر هستند، اما رژیم با خشونت به معترضان پاسخ می دهد و اعتقادی به گفت وگو ندارد؛ بنابراین اکنون مخالفان خواستار سرنگونی رژیم هستند.
وی درباره دلیل حمایت آمریکا از رژیم عربستان با وجود نقض گسترده حقوق بشر در این کشور، اظهار داشت: کاخ سفید ائتلافی قدیمی با رهبران عربستان سعودی دارد و منافع مشترک در خاورمیانه پایه و اساس این ائتلاف است، بنابراین در چارچوب این منافع مشترک تماسهای محرمانه میان دولتهای ریاض و آمریکا انجام می شود. در ماههای اخیر رژیم سعودی سعی کرده است تغییراتی را انجام دهد اما هدف از این تغییرات مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و اداره کشور و استفاده از حقوقشان نیست بلکه هدف این است که از سقوط رژیم جلوگیری شود.
خالد بن فرحان خاطرنشان کرد: سرکوبها در عربستان سعودی به شدت ادامه دارد. هیچگونه آزادی بیان در این کشور وجود ندارد. فساد اداری و مالی در همه دستگاههای دولتی وجود دارد. در عربستان سعودی از پایین ترین تا بالاترین رده در دستگاههای دولتی رشوه دریافت می شود.

۱۳۹۲/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...