نسخه چاپی

زاكاني:

آقای نجفی خجالت نكشیدید؟

عکس خبري -زاکاني:  آقاي نجفي خجالت نکشيديد؟

زاكانی گفت: آقای نجفی در همان ایام، اقدام كروبی را شجاعانه و خداترسانه خوانده بود. آقای نجفی! از نظام و شهدا خجالت نكشیدید كه بعدا بگویید این مباحث دروغ بود

به گزارش نما به نقل از فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز دوشنبه پارلمان در مخالفت با محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ابتدا طی سخنانی برای دولت حسن روحانی آرزوی موفقیت و کارآمدی کرد.

وی دلیل اول خود در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرروش را مباحث اعتقادی عنوان کرد و با مهم دانستن جایگاه آموزش در نظام ارزشی اسلام گفت: مخالفت من به دلیل نوع نگاه نجفی به آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در نظام ارزشی اسلام انسان جنبه مادی و معنوی داشته و به دنبال رشد می‌رود، تصریح کرد: نگاه غربی‌ها به رشد در زمینه‌های مادی است؛ در نظام اسلامی، فرهنگ اساس و محور است در حالی که در غرب این اقتصاد است که محور محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که دلیل مخالفتش با وزارت محمدعلی نجفی نگاه اعتقادی وی است که دارای جامعیت‌‌های لازم نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و مستندات انقلاب اسلامی از توجه ویژه به رشد فضائل و تعلیم و تربیت سخن گفت.

زاکانی در ادامه سخنان خود به سند بنیادین توسعه آموزش و پرورش که در آذرماه سال 90 تصویب و پس از آن به تایید مقام معظم رهبری رسید، اشاره کرد و افزود: این سند تکالیف مربوط به آموزش و پرورش را معین کرده است که بایستی فرد حاضر در وزارت آموزش و پرورش به اجرای آن اهتمام داشته باشد.

وی افزود: البته آقای نجفی در برنامه‌های خود، نه وعده بررسی این سند و نه اجرایی کردن آن را داده است.

این نماینده مردم در مجلس، نوع نگاه نجفی به تعلیم و تربیت را نادرست و دارای اشکالات اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: بیش از هشت سال مدیریت وی را تجربه کردیم و شاهد عملکرد وی بوده‌ایم.

زاکانی در ادامه بخشی از سخنان محمدعلی نجفی درباره آموزش و پرورش را بیان کرد و به نقد آنها پرداخت و همین سخنان را عاملی برای نگاه نادرست وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت دانست.

زاکانی نگاه نجفی به تعلیم و تربیت را آسیب‌زا دانست و گفت‌: امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول با نگاه درست به انسان و توجه به مسئولیت‌های جامعه اسلامی دارد که البته آقای نجفی اعتقاد چندانی به این تحول ندارد.

زاکانی اضافه کرد: برخی از دوستان آقای نجفی در دوره‌ای به وی گفتند که چرا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوید که وی پاسخ داد کسی باید در انتخابات کاندید شود که به حکومت اسلامی اعتقاد دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شخصیت سیاسی نجفی یک شخصیت معتدل برای اداره آموزش و پرورش کشور نیست، اظهار داشت: اگر در مورد آقای نجفی به بحث فتنه اشاره می‌شود شاخص بودن فتنه است.

زاکانی یادآور شد: در سال 78 هم وقتی به سخنرانی آقای روحانی اشاره می‌شود به این دلیل است که آن روز، روز امتحان بود.

وی با اشاره به فتنه 88 این فتنه را یک حرکت طراحی‌شده از سوی اسرائیل و آمریکا عنوان کرد و افزود: عده‌ای در داخل دانسته یا ندانسته تصدی آن فتنه را به عهده گرفتند.

این نماینده مردم در خانه ملت همچنین یادآور شد: من پیش از این و در یکی از نطق‌های خود در مجلس گفتم که عده ای در آن حوادث معترض بودند و سوال‌هایی دارند که نظام باید به آنها پاسخ دهد. اما عده‌ای نیز آتش‌بیار معرکه بودند که نظام برای تامین امنیت مردم باید با آنها مقابله کند.

وی افزود: اگر امروز می‌‌گوییم فتنه، یعنی انگ تقلب زدن به نظام، یعنی وارد کردن اتهام جنایت و تجاوز به نظام، که اینها درست نبود.

زاکانی با اشاره مجدد به فتنه سال 88، گفت: آقای ابوترابی، جلالی و نادران می‌توانند در مورد مبحثی که می‌خواهم بیان کنم شهادت دهند. در آن ایام شش نفر مامور شدیم تا نزد آقایان موسوی، کروبی، هاشمی و رضایی رفته و ماجرا را از آنها پیگیری کنیم. ما به دیدار آنها رفتیم و اولین نکته‌ای که آقای هاشمی روز چهارشنبه 27 تیرماه بیان کردند این بود که صبح روز سه‌شنبه خاتمی با من تماس گرفت (فردای روز انتخابات) و من به وی گفتم که فعلا وقت ندارم، ظهر آقای حسن خمینی، خاتمی و موسوی نزد من آمدند و آقای هاشمی اینگونه بیان کرد که آنها معتقد به تقلب بوده و آقای موسوی راهکارهای قانونی را قبول ندارد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: ما خدمت آقای موسوی رسیدیم و نزد آقای کروبی و رضایی هم رفتیم حتی نزد آقای هاشمی هم رفتیم. اما این افراد حتی یک کلمه راجع به تقلب استدلال نداشتند و ما متحیر بودیم که پس اعتراض‌شان برای چیست؛ البته آقای هاشمی جواب ما را دادند و گفتند که از ظهر شنبه آنها مدعی تقلب بوده و راهکارهای قانونی را هم قبول ندارند.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی در همین جا برای رسیدگی به اتهام تجاوزی که آقای کروبی مطرح کردند دو گروه تشکیل شد، هر دو گروه در مجلس به این نتیجه رسیدند که از اساس ادعای بیان شده غلط است. حتی سه نفر از قوه قضائیه هم موضوع را پیگیری کردند و آنجا نیز مشخص شد که مباحث مطرح شده دروغ است که این موضوعات به اطلاع آقای کروبی رسانده شد؛ به کروبی گفته شد که اکنون که متوجه دروغ بودن این ادعا شدید چرا اعلام نمی‌کنید که متاسفانه هیچ صحبتی بیان نشد.

زاکانی در ادامه سخنانش گفت: آقای نجفی در همان ایام، اقدام کروبی را شجاعانه و خداترسانه خوانده بود. آقای نجفی! از نظام و شهدا خجالت نکشیدید که بعدا بگویید این مباحث دروغ بود اما هیچ کس از شما نشنید که شما دروغ بودن این مباحث را بیان کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یادآور شد: شما در جلسه رویتان نمی‌شد بگویید که فتنه را قبول ندارید، همان فتنه‌ای که مدت‌ها کشور را زمین‌گیر کرد.

زاکانی در ادامه سخنان خود بخشی از بیانیه محمدعلی نجفی خطاب به مراجع را قرائت کرد و مباحث مطرح شده در این بیانیه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

زاکانی با بیان اینکه اکنون درباره سخن گفتن درباره سرآمد وزرا به وزارتخانه‌ها هستیم، گفت: قصد نداریم عنان کار را در این وزارتخانه به دست کسی دهیم که ماحصلش مباحث بیان شده و اتهام زنی به نظام است.

وی از علاءالدین بروجردی خواست تا گزارش کمیسیون امنیت درباره وضعیت زندان‌ها را بیان کند و در همین زمینه اظهار داشت: کمیسیون امنیت گروهی تشکیل داد و پس از بازدید زندان‌ها متوجه شد که شرایط واقعی 180 درجه با مباحث بیان شده اختلاف دارد.

این نماینده مردم در مجلس همچنین یادآور شد: من در شورای عالی هلال‌احمر بودم. زمانی که گروه ها برای سرکشی به منازل آسیب دیدگان فتنه می‌رفتند، خانواده ها می گفتند قبل از شما آقای نجفی با خانم الف آمده و گفته اند که ما نماینده موسوی و کروبی هستیم ، چرا شما مدعی شهدایی که داده‌اید نمی شوید. آیا این خاموش کردن فتنه بود؟

زاکانی در پایان ابراز امیدواری کرد که در مجلس بر اساس سلایق سیاسی تصمیم‌ نگیرد.

۱۳۹۲/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۲/۵/۲۲
احسنت
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...