نسخه چاپی

سبحانی نیا سومین موافق وزیر امور خارجه

نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: تائید وزیر امور خارجه با رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس پشتوانه محكمی برای وی در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین سبحانی نیا نماینده موافق ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: ظریف در سنگر‌های داخلی و خارجی با قدرت از منافع ملی کشور دفاع کرده است. وی دارای دکترای روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل است و در بیش از دو دهه فعالیت خود در این زمینه کتاب‌های زیادی به زبان‌های فارسی و انگلیسی تالیف کرده است.

وی افزود: شروع به کار وی مقارن با حمله عراق به میهن اسلامی مان بود در حالی که در جنگ تحمیلی ابرقدرت‌ها تمام اطلاعات و امکانات را در اختیار رژیم صدام گذاشته بودند تا به زعم خود ایران را ظرف چند روز زمین‌گیر کنند ظریف به عنوان یک دیپلمات جوان با بهره‌گیری از دانش و آگاهی و با تسلط به زبان انگلیسی تلاش‌های زیادی در جهت افشاگری علیه جنایت‌های صدام انجام داد.

سبحانی نیا در ادامه تاکید کرد: نمایندگان محترم مجلس مستحضرند که سازمان ملل در طول دوره‌های مختلف به شدت مورد سوءاستفاده قدرت‌ها قرار گرفته‌اند و کشورها در چنین فضایی تنها از طریق دیپلماسی هوشمند قادر به رفع توطئه‌ها هستند.

وی ادامه داد: ظریف در دوران جنگ تحمیلی با ساز و کار دیپلماسی خود علاوه بر افشای جنایات صدام تلاش‌هایی را در زمینه متقاعد کردن سازمان ملل در زمینه محکوم کردن رژیم عراق بابت حمله به مناطق مسکونی و استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام داد که تلاش‌های وی در نهایت منجر به گزارش بازرسان و صدور قطعنامه شورای امنیت بین‌المللی علیه رژیم بعثی صدام شد که در این زمینه ظریف نقش کلیدی در محکوم کردن رژیم عراق داشت.

نماینده نیشابور در مجلس با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی ظریف تصریح کرد: وی 10 سال مسئول معاونت حقوقی و بین‌المللی سازمان ملل بوده و 5 سال نیز سفیر نمایندگی و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بوده است.

ظریف چندین بار به عنوان مدیر نمونه ملی و دستگاهی انتخاب شده و مسئولیت‌های مهمی نیز در کمیته حقوقی مجمع عمومی و یونسکو داشته است و فعالیت‌های حقوقی در زمینه اصلاح منشور کنفرانس کشورهای اسلامی داشته است.

وی همچنین در اجلاس‌های برگزار شده در ایران مسئولیت‌های مهمی را برعهده داشته است.

سبحانی نیا در ادامه تاکید کرد: نگاهی گذرا به برنامه پیشنهادی ظریف حکایت از اشراف کامل وی به مسائل بین‌المللی دارد و حضور وی در دوران انتقالی ایران به عنوان یکی از منابع مهم در شکل‌گیری نظام بین‌المللی تاثیر زیادی خواهد داشت.

نماینده نیشابور در مجلس افزود: ظریف معتقد است فرصت‌ها را در زمینه‌های عدم وابستگی و استقلال ملی کشور باید غنیمت شمرد و البته سابقه غنی فرهنگی و حضور پرشور مردم در انتخابات‌های مختلف بخصوص انتخابات 24 خرداد 92 نقش اساسی در بازیگری ایران در دوران گذار بین‌المللی خواهد داشت.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر چالش‌های فراوانی علیه ایران در عرصه بین‌المللی وجود دارد که از جمله آنها تلاش دشمنان برای نهادینه کردن تحریم‌ها و تضعیف موقعیت ایران در عرصه بین‌المللی هستند. همچنین تضعیف الگوی اسلامی ایران در بحث مردم‌سالاری دینی منطقه جزو برنامه‌های دشمنان است. در شرایط فعلی که دشمنان در صدد اعمال فشارهای بیشتر بر ایران هستند و تلاش زیادی برای منزوی ساختن ایران در عرصه بین‌المللی دارند باید راهبردهای مفید مسئولین سیاست خارجه جمهوری اسلامی مورد عنایت مجلس محترم قرار گیرد که علاوه بر اینکه بهانه‌ای دست دشمنان نیفتد راه برای رفع مشکلات نیز گشاده شود.

سبحانی نیا با اشاره به برنامه‌های مفید ظریف برای باز شدن راه تعامل سازنده برای تعامل بین‌المللی ایران گفت: برنامه‌های ظریف به شکلی است که راه تعامل سازنده با جهان گشوده می‌شود و طرح امنیتی ایران توسط آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی شکسته می‌شود. برنامه‌های وی بر اساس شکل‌گیری این تعاملات سازنده تنظیم شده و وی به طور حتم از تمامی امکانات داخلی و خارجی در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده خواهد کرد.

وی افزود: ظریف در عین اینکه اشراف کاملی بر مسائل حقوقی و بین‌المللی دارد اعتقاد ویژه‌ای نیز بر مباحث کارشناسی دارد و با وجود اشراف کامل خود بر مسائل بین‌المللی نهایتا بر اساس تصمیمات مقامات بالاتر و مشاوران عمل می‌کند و همین مورد نشانی از نظر مثبت رهبری بر وی دارد.

سبحانی نیا در پایان تاکید کرد: از نمایندگان محترم مجلس تقاضا می‌کنم با رای اعتماد خود ظریف را در عرصه بین‌المللی همراهی کند و بداند تائید وزیر امور خارجه با رای بالا پشتوانه محکمی برای وی در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

۱۳۹۲/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...