نسخه چاپی

درخواست عارف درباره كابینه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور شد و تاكید كرد: نمایندگان محترم با درك شرایط كشور از برخی سخنانی كه فضای سیاسی كشور را متشنج می كند خودداری و از برچسب زدن به افراد از جمله وزرای پیشنهادی پرهیز كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان اصلاح طلب شهرستان بروجرد با اشاره به برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس با رای قاطع به وزرای پیشنهادی در تشکیل کابینه‌ای قوی و کارا به دکتر روحانی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: رای ندادن به اعضای کابینه یا رای پایین دادن، می‌تواند در کارایی و پاسخ به مطالبات به حق مردم خلل وارد کند. بهتر است در شرایط فعلی به دور از حاشیه‌سازی و در فضایی آرام به فکر قرار دادن کشور در مسیر پیشرفت و تعالی بود و از دولت آقای روحانی حمایت جدی کرد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اصلا‌ح‌طلبان انتخابات مجلس گذشته را به راحتی از دست دادند البته برخی تنگ‌نظری‌ها نیز در این امر موثر بود اما برای انتخابات مجلس آینده باید برنامه جدی داشته باشند و این خواسته اکثریت مردم از اصلاح‌طلبان است.

عارف با انتقاد از برخی اظهارنظرهای نمایندگان مجلس در قبال وزرای پیشنهادی، گفت: اگر در انتخابات مجلس نهم اصلاح‌طلبان حضور جدی داشتند شاهد برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی که در مواقعی وهن مجلس است، نبودیم. شرایط فعلی نشان می دهد حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده یک ضرورت است.

وی ادامه داد: از آنجایی که مجلس مقتدر به نفع دولت است، نمایندگان مجلس باید برای عزت مجلس تلاش کنند و اصلاح طلبان نیز باید از هم اکنون برای انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند تا اتفاق انتخابات قبل تکرار نشود.

عارف یادآور شد: حفظ سرمایه اجتماعی شکل گرفته در انتخابات ریاست جمهوری هم بر عهده دولت است و هم بر عهده جامعه مدنی. نهادها، احزاب و تشکل‌ها در این بین نقش موثری دارند و ما نباید همه امور را تنها از دولت انتظار داشته باشیم.

وی همچنین درباره تشکیل حزب فراگیر گفت: همکاران من در کارگروه‌های مختلف در حال مطالعه و بررسی تشکیل حزب فراگیر هستند اما آنچه در مقطع فعلی مدنظر است، گسترش و حمایت از NGOهای مختلف در سطح کشور است.

۱۳۹۲/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...