نسخه چاپی

فارن‌پالیسی از جاسوسی سیا پرده برداشت

یك نشریه آمریكایی سندی را فاش كرد كه نشان می‌دهد سازمان سیا از نوام چامسكی، دانشمند منتقد سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریكا جاسوسی كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، گزارشی اختصاصی از اعتراف سازمان سیا به جاسوسی از نوام چامسکی، دانشمند، نظریه‌پرداز و منتقد سیاستهای آمریکا پرده برداشت.

نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی می‌نویسد سالها سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا انکار کرده بود که برای این استاد دانشگاه ام‌آی‌تی و مخالف مشهور آمریکایی پرونده‌ای محرمانه تشکیل داده است اما اسناد دولتی افشا شده که در اختیار این نشریه قرار گرفته برای اولین بار نشان می‌دهند که سازمان سیا در دهه 1970، یعنی روزهای اوج چامسکی که او بت‌شکن سیاستهای جنگ‌طلبانه آمریکا بوده، از وی جاسوسی کرده است.

فارن‌پالیسی گزارش داد اسناد مربوط به جاسوسی از چامسکی را بنا به قانون آزادی اطلاعات را از اف‌بی‌آی دریافت کرده است. در سالهای گذشته این سازمان در پاسخ به درخواست‌های جاسوسی سازمان سیا از چامسکی همواره ادعا می‌کرد چنین پرونده‌ای وجود ندارد.

با این حال، اکنون یادداشتی بین سازمان سیا و اف‌بی‌آی به دست آمده که نشان می‌دهد سازمان سیا برای چامسکی پرونده‌ای تشکیل داده است.

در این یادداشت که تاریخ آن مربوط به 8 ژوئن 1970 است درباره فعالیت‌های چامسکی علیه جنگ صحبت شده و از اف‌‌بی‌آی خواسته شده درباره سفر آینده فعالان ضد جنگ به شمال ویتنام اطلاعات بیشتری به دست آورند.

نویسنده این یادداشت که یک مقام سازمان سیا بوده گفته که این سفر با تأیید نوام چامسکی انجام می‌شود و لازم است هر گونه اطلاعات درباره افراد مرتبط با این سازمان به سیا گزارش شوند.

۱۳۹۲/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...