نسخه چاپی

ادامه خصومت با ایران مقامات آمریكایی هیچ نیاموخته‌اند

عکس خبري -ادامه خصومت با ايران مقامات آمريکايي هيچ نياموخته‌اند

یك وزیر رژیم صهیونیستی گفت غرب نباید از فشار بر ایران بكاهد.

به گزارش نما به نقل از کیهان، یووال اشتاینیتز در مصاحبه با لوموند گفته است غرب نباید تحریم‌ها را به اسم حسن‌نیت کم کند. این مهم است که پیام ارسالی به ایران روشن باشد. تحریم‌ها آثار حقیقی بر ایران دارد و باید تشدید شود. خواسته‌های غرب روشن است؛ توقف غنی‌سازی، انتقال کل ذخیره اورانیوم غنی‌شده به خارج از ایران و توقف ساخت رآکتور اراک(!)

او با حمله به حسن روحانی گفته است: انتقاد روحانی از احمدی‌نژاد در تبلیغات انتخاباتی این بود که چرا صریح و تهاجمی سخن می‌گوید حال آن که می‌تواند خود را جای بره جا بزند. در سال ۲۰۰۳ او فعالیت‌های پیش غنی‌سازی را متوقف کرد چرا که گمان می‌کرد آمریکایی‌ها پس از تسخیر عراق، قادر به بمباران ایران هستند. اما در طول این مدت، به روند ساخت زیرساخت‌ها سرعت بخشید تا در زمان مقتضی، فعالیت‌ها را بهتر از قبل از سر گیرد. کاری که ایران در سال ۲۰۰۵ انجام داد. روحانی بسیار به این امر مفتخر است و این افتخار را پنهان نمی‌کند.
در همین حال پایگاه صهیونیستی دبکا فایل در تحلیلی خاطرنشان کرد: کنگره آمریکا پناهگاه نتانیاهو برای تشدید فشار به ایران و ممانعت از رفع تنش‌های موجود است.

دبکا فایل می‌نویسد: روحانی یک بار در سال ۲۰۰۳ موفق به توقف برنامه هسته‌ای ایران شد. آن زمان تهدید نظامی آمریکا مطرح بود اما بعد از یک سال که ارتش آمریکا در عراق زمینگیر شد، ایران برنامه هسته‌ای خود را احیا کرد.

این سایت صهیونیستی می‌افزاید: نتانیاهو با توجه به این تاریخچه، به گروه ۳۶ نفره از اعضای کنگره که در بیت‌المقدس به سر می‌بردند توصیه کرد که مطالبات روحانی را برای کاهش فشار و تحریم‌ها جدی نگیرند زیرا هیچ اقدام دیگری مفید نیست.

این پایگاه خبری افزود: در همین حال نخست‌وزیر اسرائیل نیز به مانند مهمانان آمریکایی‌اش به خوبی می‌داند که فشار در شکل تحریم هرگز حرکت هسته‌ای ایران را کند نکرده است بلکه باعث تسریع آن نیز شده است.

از سوی دیگر روزنامه دیلی استار چاپ لبنان در تحلیلی خاطرنشان کرد: «سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران، معطوف به اعتمادسازی، احترام متقابل، منافع مشترک و مواضع برابر بود اما پاسخ آمریکا به این سخنان چه بوده است؟ دور جدیدی از تحریم‌ها و درخواست سناتورهای کنگره برای تشدید تدابیر تنبیهی علیه این کشور که نشان می‌دهد بالاترین مقامات منتخب آمریکا در یک دهه گذشته هیچ نیاموخته‌اند.

این روزنامه افزود: از این گذشته کاخ سفید در بیانیه تبریک خود به نکته‌ای اشاره کرد که می‌تواند برای بیشتر ایرانی‌ها توهین‌آمیز باشد. این نکته شامل تلاش برای رفع هر چه سریع‌تر نگرانی جامعه بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران و عمل به تعهدات بین‌المللی‌اش بود. مشکل این رویکرد که سالهاست شکست خورده این است که بر اساس برآوردهای متکبرانه یا پیش‌بینی‌های جنگ‌طلبانه به دست آمده که هیچ دولتی در جهان آن را نمی‌پذیرد.»

دیلی استار در ادامه به بیانیه کاخ سفید پرداخت و نوشت: کاخ سفید در بیانیه‌اش ایران را متهم می‌کند که به صورت جدی وارد تعامل نشده در حالی که ایران بارها به شکل اساسی خواستار تعامل بوده، از جمله تعلیق غنی‌سازی برای حدود دو سال و اجازه به ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ورود به تاسیسات غنی‌سازی‌اش اما اکنون حاضر نیست بیشتر پا پیش بگذارد زیرا پاسخ آمریکا را به این امر تنها با تحریم، تهدید و جنگ‌های سایبری دیده است. آمریکا و دیگر کشورهای غربی هیچ فرصتی را برای تهدید نظامی ایران از دست نمی‌دهند اما در این زمینه از ایران می‌خواهند پیش‌قدم شود.

۱۳۹۲/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...